۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۵۲۹۲۷
نماینده آیت الله سیستانی:

عملکرد گروه های سیاسی سبب گسترش بحران در عراق شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا، عملکرد ضعیف و نامطلوب گروه های سیاسی و بی توجهی به مصالح ملت را عامل اصلی گسترش بحرانها در عراق توصیف کرد و حل این بحرانها را وظیفه مسؤولان و سیاستمداران دانست.
حجت الاسلام عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد نسبت به ادامه بحران در عراق ابراز نگرانی کرد و گفت: گروه های سیاسی و دستگاه های مجریه و مقننه مسؤولیت شرعی و ملی پایان بحرانهای حاکم بر کشور را برعهده دارند. همه کسانی که در نظام سیاسی فعالیت دارند موظف به پایان بحران هستند و حق ندارند توپ را در زمین گروه های دیگر بیندازد. 

 

وی بر لزوم برقراری آرامش بر جامعه تاکید کرد و افزود: همگان باید برحذر باشند و از ارتکاب اقدامی که سبب بحرانی تر شدن جامعه می شود به شدت خودداری کنند. همه وظیفه دارند اوضاع را آرام ساخته و اجازه درگیری میان شهروندان و دستگاه های امنیتی را ندهند. از نیروهای امنیتی نیز می خواهم در برخورد با تظاهرکنندگان با حکمت رفتار کنند.

 

حجت الاسلام کربلایی از عملکرد گروه های سیاسی به عنوان عامل اصلی بحران کنونی یاد کرد و اظهار داشت: عملکرد ضعیف گروه های سیاسی در قبال بسیاری از مسائل و پرونده ها که باید بر اساس قانون و به دور از دخالت سیاستمداران بررسی شود سبب ایجاد بحران های گذشته و کنونی است.

 

نماینده آیت الله سیستانی تاکید کرد: مسؤولان و سیاستمداران باید از استقلال کشور در این مسائل محافظت کرده و از این امور برای تحقق اهداف سیاسی خود استفاده نکنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: میلیونها زائر هر سال در اربعین حسینی مشارکت می کنند و یکی از پایگاه های برجسته جهانی اعلام کرد که این زیارت، بزرگ ترین تجمع مسالمت آمیز بشری در سراسر کره زمین است.

 

خطیب جمعه کربلا خاطر نشان ساخت: آمار زائران خارجی سال آینده به بیش از یک میلیون تن خواهد رسید. نظم خاص و فراهم شدن خدمات برای همه شرکت کنندگان در این مراسم بزرگ از سوی دستگاه های دولتی، امنیتی و هیأتهای عزاداری از ویژگی های این زیارت به شمار می آید.

 

حجت الاسلام کربلایی با اشاره به حضور میلیونی عزاداران در نجف اشرف به مناسبت ارتحال پیامبر اکرم(ص)، گفت: حضور میلیونی زائران در بارگاه های ائمه اطهار(ع) نشان دهنده ادامه ولایتمداری و اطاعت ما است و اوجه عشق و ولایتمداریمان به حضرت محمد(ص) را نشان می دهد.

 

وی تاکید کرد: ما باید به جهانیان توضیح دهیم با این زیارتها می خواهیم اوج وابستگی و عشق و اطاعت از پیامبر(ص) را نشان دهیم، زیرا ائمه اطهار(ع) حجت خداوند پس از حضرت محمد(ص) هستند./980/ب901/ک

ارسال نظرات