۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۵۲۹۸۹
نماینده پارلمان عراق:

مراجع تقلید نجف نگران وضع موجود هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به نگرانی مراجع تقلید نجف اشرف نسبت به بحران کنونی در این کشور بر لزوم تلاش مسؤولان و گروه های سیاسی برای پایان بحران تاکید کرد.
سيد فرات الشرع نماينده پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید فرات الشرع، از اعضای مجلس اعلای اسلامی و نماینده پارلمان عراق در گفت‎وگو با خبرگزاری الفرات نیوز با اشاره به نگرانی مراجع تقلید نسبت به ادامه بحران در این کشور، گفت: مراجع تقلید نجف اشرف همواره در پی اصلاح نظام سیاسی و دور ساختن آن از هرگونه خطری هستند و همیشه حامی مطالبات ملت بوده اند.

 

وی افزود: مراجع تقلید همواره به بیان خطرهای پیش رو می پردازند و وظیفه همه را در قبال خطرهایی که نظام سیاسی را مورد تهدید قرار می دهند، اعلام می کنند.

 

حجت الاسلام الشرع تصریح کرد: مراجع تقلید می خواهند که همه گروه های سیاسی یکپارچه شده و یک عملکرد درستی اتخاذ کنند و با فراموش کردن مصالح شخصی و حزبی و گروهی تنها به فکر تحقق مصالح عالی کشور باشند.

 

نماینده پارلمان عراق با اشاره به عدم دخالت مراجع تقلید در مسائل سیاسی کشور، اظهار داشت: مراجع تقلید نجف اشرف که بر عدم دخالت مستقیم در امور سیاسی تاکید دارند با توجه به شرایط بحرانی کشور در حال راهنمایی گروه های سیاسی هستند تا بتوانند کشور و نظام سیاسی را نجات داده و به بحران کنونی پایان دهند.

 

وی ادامه داد: مراجع تقلید بر همین اساس از دولت می خواهند خواسته های مشروع و قانونی تظاهرکنندگان را اجابت کنند و همچنین دولت و پارلمان و دستگاه قضایی عراق را به تلاش برای پایان بحران فراخواندند.

 

گفتنی است حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی که به نوعی سخنگوی این مرجع تقلید به شمار می آید در خطبه های نماز جمعه روز جمعه شهر مقدس کربلا بر لزوم عدم تقابل نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان و آرام ساختن اوضاع تاکید کرد.

 

وی همچنین از عملکرد ضعیف مسؤولان و گروه های سیاسی به عنوان عامل اصلی بحرانهای موجود در عراق یاد کرد.

 

استانهای سنی نشین الانبار، صلاح الدین و موصل عراق در روزهای گذشته شاهد تظاهرات گسترده ای بود. گرچه برخی از خواسته های معترضان مشروع و قانونی است، اما درخواست لغو قانون مبارزه با تروریسم و قانون مبارزه با حزب بعث و همچنین برافراشتن عکسهای اردوغان و صدام حسین و به اهتزار درآوردن پرچم عربستان و ترکیه و ارتش تروریستی سوریه نشان دهنده نفوذ برخی کشورهای منطقه در این اعتراضات است./980/ب902/ک

ارسال نظرات