۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۵۳۱۷۰
تلاش شیعیان پاکستان به ثمر نشست؛

دولت بلوچستان منحل شد/ شهدا در بهشت زینب پاکستان آرام گرفتند

خبرگزاری رسا ـ دولت پاکستان از ترس تشدید بحران در سراسر کشور به پذیرش خواسته ھای بازماندگان حادثه تروریستی شھر کویته تن داد و مجبور به انحلال دولت ایالت بلوچستان شد.
قتل عام شيعيان پاکستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با پذیرش خواسته ھای شیعیان پاکستان و انحلال دولت بلوچستان توسط رییس جمھور این کشور، مجلس وحدت مسلمین، مجمع علمای شیعه و رییس قبیله ھزارہ شھر کویته پاکستان پایان تظاھرات را اعلام کردہ و خواستار تدفین جنازہ ھا شدند.


بنابراین گزارش پس از حادثه تروریستی روز پنجشنبه در شھر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان که منجر به کشته شدن 120 نفر و زخمی شدن 200 نفر از شیعیان شھر شد؛ بازماندگان کشته شدگان جنازہ ھا را در تابوت گذاشته و با وجود سرمای شدید و افت دما تا16درجه زیر صفر به محل انفجار رفته و تحصن کردند و خواستار محاکمه تروریست ها و امنیت کامل مردم این منطقه شدند.


دولت پاکستان ھمانند سابق موقتا قصد آرام کردن مردم و فضا کشور داشت اما شیعیان و روحانیون کویته و دیگر شھرھای پاکستان به وعدہ ھای دورغین دولت کنونی تن ندادہ و خواستار انحلال دولت بلوچستان و حضور ارتش در این منطقه شدند.


دولت پاکستان نیز از ترس تشدید بحران در سراسر کشور به پذیریش خواسته ھای بازماندگان حادثه تروریستی شھر کویته تن داد و مجبور به انحلال دولت ایالت بلوچستان شد.

 

اشرف همچنین در دیدار با «علامه راجا ناصر عباس» دبیرکل حزب «مجلس وحدت مسلمین» پاکستان اعلام کرد که به خانواده‌ هر یک از قربانیان حادثه تروریستی کویته یک میلیون روپیه و به زخمی‌های این حادثه 100 هزار روپیه غرامت پرداخت می‌شود.


پیکر شھدا پس از برگزاری مراسم تشییع در خیایابان علمدار شھر کویته، محل حادثه تروریستی و ادای نماز میت از سوی حجت الاسلام راجه ناصر عباس جعفری رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان و با حضور علما و روحانیون، شخصیت‎ھای مذھبی، سیاسی و جمع کثیری از عموم مردم در بھشت زینب این شهر آرام گرفت./988/ب901/ک
 

ارسال نظرات