۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۵۳۲۶۱
خطیب جمعه نجف:

استمرار اتحاد کردها و شیعیان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، استمرار اتحاد میان کردها و شیعیان را ضروری خواند و درخواست تظاهرکنندگان استانهای سنی نشین عراق مبنی بر لغو قانون مبارزه با تروریسم را غیر قانونی توصیف کرد.
ديدار سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف با اعضاي فراکسيون کردستان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در دیدار با تعدادی از اعضای فراکسیون کردستان که در دفتر وی در نجف برگزار شد بر اهمیت استمرار اتحاد شیعیان و کردهای عراق تاکید کرد.

 

وی گفت: کردها سالها با نظام دیکتاتوری صدام جنگیدند و نقش مهمی در بنای عراق نوین دارند. اتحاد شیعیان و کردها و همچنین سایر قشرهای ملت از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

حجت الاسلام قبانچی از درخواست تظاهرکنندگان الانبار عراق مبنی بر لغو قانون مبارزه با تروریسم به شدت انتقاد کرد و افزود: لغو قانون بازخواست و عدالت و همچنین قانون مبارزه با تروریسم کاملا خلاف قانون است.

 

خطیب جمعه نجف تاکید کرد: درک موقعیت و پذیریش خواسته های مشروع و قانونی تظاهرکنندگان بهترین راه برای پایان بحران کنونی در کشور است. تظاهرات حقی قانونی است و هیچ کس حق ندارد به تظاهرکنندگان تهمت بزند.

 

وی خاطر نشان ساخت: قانون اساسی از تظاهرات حمایت می کند، ولی باید در آن از طایفه گرایی و شعارهای غیرملی دوری شود. برگزاری تظاهرات با هدف مقابله به مثل سبب بحرانی تر شدن وضع می شود و بهتر است همه برای خاموش ساختن این آتش تلاش کنند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اهتمام دولت کردستان به اقلیتها تاکید کرد و ادامه داد: دولت اقلیم کردستان باید توجه ویژه ای به شهروندان ترکمن، شبک و ایزدی ها داشته باشد و حقوق آنان را به صورت کامل بدهد. سیاست احترام و خدمت به شهروندان بهترین سیاست است و مبانی آزادی همگانی به شمار می آید.

 

اعضای فراکسیون کردستان نیز با اشاره به همبستگی تاریخی میان کردها و شیعیان بر توجه به حقوق اقلیتها در این اقلیم تاکید کردند./980/

ارسال نظرات