۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۵۳۳۰۳

هفته نامه ندای رسا به چهل و ششمین شماره خود رسید

خبرگزاری رسا ـ چهل و ششمین شماره هفته نامه تحلیلی، اطلاع رسانی ندای رسا چاپ و منتشر شد.
هفته نامه نداي رسا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، چهل و ششمین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و حوزوی چاپ و منتشر شد.

«خبر نام نویسی در مدرسه علمیه مجازی درس خارج آیت الله موسوی جزایری»، «حضور 440 ناشر در نمایشگاه کتاب خوزستان»، «گزارش شیعه شدن سه صابئی در اهواز»، «کانون گرم خانواده»، «تشییع و تدفین چهار تن از جوانان مساجد اهواز»، «ارتقای 15 پله ای رتبه علمی خوزستان»، «آغاز ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی شهدای دانشجو در هویزه» و «خطر سکولاریزاسیون را جدی بگیریم» از مطالب و اخبار درج شده در این شماره هستند.

 در یادادشت این هفته نشریه ندای رسا خواهیم خواند: «26 دی ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور است و موجب شد تا برای این سنت الهی که «باطل رفتنی است» مصداقی دیگر رقم بخورد. اما باید دانست که در طول تاریخ همیشه حق و باطل با یکدیگر در حال جنگ بوده اند ولی قرآن وعده پیروزی نهایی حق بر باطل را می دهد آن چنان که هیچ نشانه ای از باطل باقی نمی ماند و این را سرنوشت نهایی تاریخ می داند؛ از این رو توصیه می کند که  ایمان داشته باشید و غصه هیچ چیز را نخورید(لا تهنوا و لا تحزنوا) که برتری مال شماست، از کمی خودتان و از زیادی آن ها بیم نداشته باشید، از مال فراوانشان که ثروت های دنیا را انباشته اند ترس نداشته باشید، از اسلحه و زور فراوانشان نترسید، فقط مجهز به ایمان و حقیقت باشید، مؤمن واقعی باشید، انسان واقعی باشید، اگر چنین شدید پیروزی از آن شماست.

«اخبار نماز جمعه شهر های خوزستان»، «حمایت از پایان نامه های دانشجویی با موضوع ثبت احوال»، «برگزاری دوره آموزشی مهدویت در مدرسه علمیه فاطمیه اهواز برگزار می شود»، «احکام غسل باطل»، «تغییر هرم هیات علمی» و «راه اندازی دانشگاه هویزه و تبلت جایگزین برگه امتحان پیام نوری ها می شود» از اخبار درج شده در صفحه حوزه و دانشگاه ندای رسا هستند.

در ستون کار و تلاش در زندگی معصومین علیهم السلام آمده است: «صداقت و درستی مایه برکت در روزی است مرد اعرابی یک کیسه گندم را که بخشی از آن فاسد بود، به زنی از قبیله قریش فروخت، بدون آن که به فاسد بودن گندم ها اشاره ای کند. روز بعد زن و برادران عصبانی اش به در خانه ای مرد گندم فروش رفتند. مرد ماجرای گندم ها را انکار کرد. برادران زن با او گلاویز شدند. کسی از یاران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آنان را به نزد حضرت برد. پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم به مرد فروشنده فرمود: مگر از فاسد بودن گندم ها آگاه نبودی؟

مرد که در برابر رسول خدا چاره ای جز راستگویی نمی دید، گفت: بله یا رسول الله می دانستم، ولی به پول آن شدیداً نیاز داشتم.

پیامبر (صل الله علیه و آله) فرمود: آیا این پول برای تو خیر و برکتی هم داشت؟

مرد گفت: نداشت ای پیامبر خدا؛ چون فردای همان روز  فرزندم بیمار شد و بخش زیادی از پول را برای سلامتی او خرج کردم.

پیامبر (صل الله علیه و آله) فرمود: فروشنده و خریدار اگر با صداقت و درستی با هم رفتار کنند خداوند به هر دو نفر آنها برکت خواهد داد ولی اگر دروغ بگویند و عیب ها را پنهان کنند، خداوند برکت را از هر دو برخواهد داشت. 

«ارتقای 33 پله ای رتبه علوم پزشکی ایران در دنیا در مدت 7 سال»، «تولید ارزان قیمت ترین تبلت دنیا در ایران»، «حمایت وزارت ارتباطات از پایان نامه های دانشجویی حوزه ICT»، «استبداد کبیر در فیس بوک»، «کنترل ماشین از هرجای دنیا»، «تقلب در تست سرعت اینترنت» و «آغاز بکار گردان جنگاوران سایبری در سرزمین های اشغالی» مطالب صفحه علم و فناوری هفته نامه ندای رسا را تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است چهل و ششمین شماره هفته نامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و با همکاری هیئت تحریریه در هشت صفحه چاپ و منتشر شد./9458/ن601/ق

ارسال نظرات