۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۵۳۳۸۹
امام جمعه شهر لکهنو ھند:

دولت هند با سفارش موساد به مبلغان وهابی ویزا می‎دهد

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام سید کلب جواد نقوی امام جمعه شھر لکھنو ھند گفت: دولت هند در شرایطی با اجازه موساد به مبلغان وهابی ویزا می‎دهد که مبلغان شیعه ایرانی برای ورود به کشور دچار مشکل هستند.
سيد کلب جواد نقوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید کلب جواد نقوی امام جمعه شھر لکھنو ھند، رییس مجمع علمای شیعه ھند و عضو حقوق شخصی مسلمانان ھند روز گذشته در کنفرانس خبری از برگزاری تظاھرت مسالمت آمیز در اعتراض به دخالت های شبکه جاسوسی صھیونیستی موساد خبرداد.


بنابراین گزارش این راھپیمایی عصر امروز پنجشنبه 17 ژانویه در شھر لکھنو با سخنرانی علما و رحانیون شیعه و سنی برگزار می شود.


حجت الاسلام سید کلب جواد نقوی در این کنفرانس خبری کشتار شیعیان بی گناہ کویته، اقلیت‎ھای مذھبی در پاکستان و سربریدن نیروھای مرزی ھند توسط طالبان وهابی را به شدت محکوم کرد.


وی عدم صدور ویزا توسط دستگاہ‎ھای امنیتی ھند برای علمای ایران، عراق و فلسطین را به شدت مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: دولت ھند به مبلغان وھابی از عربستان سعودی که موجب بروز فتنه مذھبی در شھرھای مختلف این کشور هستند به سفارش موساد به راحتی ویزا می دھد در صورتی که علمای ایران برای ورود به این کشور و تبلیغ دین دچار مشکل هستند.

 

دخالت وهابی ها در امور سیاسی هند تا آنجا پیش رفته است که « هیأت مشایخ و علمای هند» که وظیفه حمایت از اکثریت مسلمانان این کشور را بر عهده دارد عربستان سعودی را متهم به دخالت در امور مسلمانان هند کرده است.

تعداد زیادی از علمای مسلمان هند از مسلمانان این کشور خواسته اند تا ایدئولوژی های افراط گرایانه گروههای وهابی را با هوشیاری کامل مهار کنند و همچنین خواستار محدود کردن تاثیر آل سعود در امور کشور هند شده اند.

 

گفتنی است عربستان سعودی با راه اندازی چندین دانشگاه بزرگ در هند و صرف میلیون ها دلار به ترویج وهابیت در این کشور پرداخته و هر ساله بر اثر حرکت های تروریستی و افراط گرایانه که از سوی وهابی رخ می دهد تعداد زیادی از شیعیان به شهادت می رسند./988/ب903/ک
 

ارسال نظرات