۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۵۳۴۲۵

یکی از مساجد بلژیک درهای خود را به روی بی خانمان های فراری از سرما گشود

خبرگزاری رسا ـ همزمان به موج سرمایی که سراسر اروپا را فرا گرفته است، یکی از مساجد بلژیک اعلام کرد که درهای این مسجد برای بی خانمان هایی که نیاز به سرپناه و غذای گرم دارند باز است.
بي خانمان هاي اروپايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری عجیب، مسجد العتصام در بلژیک اعلام کرد درب های این مسجد بر روی بی خانمان هایی که به دنبال سرپناهی برای فرار از سرما می گردند باز است.


نصرالدین موسوی، مسؤول شورای مدیریت مسجد العتصام، در بیانیه ای اعلام کرد که از روز شنبه هفته آینده و از ساعت هفده تا نوزده این مسجد پذیرای افراد نیازمند و بی خانمان خواهد بود.

 

در چند روز گذشته موج سرما بسیاری از کشورهای اروپایی مانند فرانسه و بلژیک را فرا گرفته است. دمای هوا در این کشورها به زیر صفر رسیده و گذران زندگی برای بسیاری از مردم و به ویژه افراد بی خانمان مشکل شده است.


 انجمن های اسلامی و مساجد بلژیک هر ساله در چنین ایامی به یاری نیازمندان شتافته و سرپناه و غذای آنان را تامین می کنند. 


در بیانیه نصرالدین موسوی آمده است که این برنامه کمک رسانی به مدت ده روز در مسجد العتصام ادامه خواهد یافت و حتی ممکن است در صورتی که شرایط اقتضا کند این مدت تمدید شود.


در فرانسه نیز مسجد جامع پاریس از دوم دسامبر تا بیستم ماه مارس میلادی هر روزه پذیرای نیازمندان خواهد بود و به آنان غذای گرم خواهد داد.


 انجمن "در قلب ناامنی" که یک انجمن اسلامی است نیز هر روزه در خیابان های پایتخت فرانسه نزدیک به سیصد غذای گرم در بین نیازمندان توزیع می کند./990/ ب902/ک

 

ارسال نظرات