۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۵۳۵۱۷
خطیب جمعه نجف:

سازمان‎های جهانی وجدان ندارند/ ملت‎ها بپا خواسته و حق خود را بگیرند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با انتقاد از شیعه کشی در پاکستان گفت: سازمان‎های جهانی وجدان ندارند و این ملت‎ها هستند که باید بپا خواسته و حق خود را بگیرند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به تلاش مراجع تقلید برای حل بحران کنونی در عراق، گفت: مراجع تقلید نجف اشرف موفق شدند عراق را که با فتنه و جنگ  داخلی و نزاع مذهبی مورد نظر بیگانگان مواجه بود به سوی همزیستی مسالمت آمیز سوق دهند و آتش فتنه را خاموش سازند.

 

وی افزود: طرح حضرت آیت الله سیستانی برای حل بحران کنونی بر اعتماد به قانون، مسؤولیت پذیری همه گروه‎های سیاسی، آرام سازی اوضاع و جلوگیری از جبهه گیری مذهبی و گوش فرا دادن به خواسته های مشروع تظاهرکنندگان تاکید دارد.

 

حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد: تظاهرکنندگان در پی خواسته هایی هستند که باید با آنها به صورت منصفانه و عدالت برخورد شود. همگان باید از طایفه گرایی و بسیج طایفه ای خودداری کنند، زیرا پیام مراجع تقلید بر این امر تاکید می ورزد.

 

خطیب جمعه نجف اشرف درباره درخواست تظاهرکنندگان بر لغو قانون مبارزه با حزب بعث و قانون بازخواست و عدالت، خاطر نشان ساخت: هیچ کس حق ندارد قانون را بر اساس خواست و رغبت خود تغییر دهد و حذف بندهایی از قانون و باقی گذاشتن بندهای دیگر جایز نیست.

 

وی از حضور حضرت آیت الله سیستانی به عنوان نعمتی الهی برای ملت عراق یاد کرد و ادامه داد: خداوند متعال با اعطای آیت الله سیستانی و سایر نواب صاحب الزمان(عج) بر ملت عراق منت نهاد. از این مرجع تقلید و سایر مراجع تقلید تشکر می کنم و همچنین از ملت عراق و گروه هایی که به رهنمودهای آیت الله سیستانی لبیک گفتند، تقدیر و تشکر می نمایم.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به محکومیت انفجارهای تروریستی این کشور پرداخت و تصریح کرد: بدون شک این انفجارها با هدف گسترش دشمنی میان ملت و گروه ها صورت می گیرد و ما این جنایت‎های تروریستی را محکوم می سازیم. تروریست‎ها هیچگاه نمی توانند به اهداف خود دست یابند.

 

حجت الاسلام قبانچی اظهار داشت: ترکمن‎های عراق همواره در معرض این جنایت‎های تروریستی قرار دارند، زیرا همه شیعه هستند و اقلیت به شمار می آیند. از دولت می خواهیم از اقلیت‎ها به خوبی حمایت کند.

 

خطیب جمعه نجف همچنین انفجارهای تروریستی علیه شیعیان در پاکستان را به شدت محکوم کرد و گفت: اقدام تروریست‎ها در ذبح و سوزاندن و آواره کردن شیعیان در پاکستان خصوصا شهر کویته را محکوم می کنیم. تروریست‎ها به صورت علنی و با حمایت عربستان و برخی کشورهای خارجی به کشتار شیعیان پاکستان می پردازند و متاسفانه ارتش پاکستان تنها این کشتارها را تماشا می کند.

 

وی تاکید کرد: سازمان‎های جهانی وجدان ندارند و این ملت‎ها هستند که باید بپا خواسته و حق خود را بگیرند. دولت پاکستان مسؤولیت این جنایت‎ها را برعهده دارد، زیرا به گروه‎های تروریستی این اجازه را داد که به ذبح شیعیان بپردازند.

 

قبانچی در پایان خطبه های نماز جمعه، خاطر نشان ساخت: همه حکومت‎ها باید بدانند که خداوند یاور مستضعفان است و انتقام آنان را می گیرد، ما همبستگی خود را با پاکستانی‎ها اعم از شیعه و سنی اعلام می کنیم. اهل تسنن پاکستان به هیچ وجه به چنین جنایت‎هایی علیه شیعیان راضی نیستند./980/ب901/ک

ارسال نظرات