۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۵۳۶۹۱
نماینده سازمان ملل در عراق:

طرح آیت الله سیستانی نقشه راه خروج عراق از بحران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ویژه سازمان ملل در عراق از طرح حضرت آیت الله سیستانی برای پایان بحران سیاسی در عراق استقبال کرد و این طرح را نقشه راهی برای خروج این کشور از بحران دانست.
مارتين کوبلر نماينده ويژه سازمان ملل در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مارتین کوبلر، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق، روز گذشته با حضور در دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف با این مرجع تقلید دیدار و آخرین تحولات عراق و منطقه را مورد بررسی قرار داد.

 

وی پس از این دیدار در کنفرانس خبری از طرح حضرت آیت الله سیستانی به عنوان گامی اساسی برای پایان بحران در عراق یاد کرد و گفت: مواضع آیت الله سیستانی برای پایان بحران در عراق کاملا منطقی و منصفانه بوده و نقشه راهی برای خروج عراق از بحران به شمار می آید.

 

کوبلر درباره دیدار با این مرجع تقلید، تصریح کرد: دیدار بسیار خوبی با آیت الله سیستانی داشتم. نقش آیت الله سیستانی در صحنه عراق بر هیچ کس پوشیده نیست و به همین دلیل به نجف اشرف آمدم تا با ایشان مشورت کنم و از مواضع وی در قبال تحولات رخ داده آشنا شوم.

 

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق از همه مسؤولان و گروه‎های سیاسی این کشور خواست به میز مذاکره روی آورده و مواضع معتدلی اتخاذ کنند.

 

وی همچنین خاطر نشان ساخت: سیاستمداران عراقی باید به شدت از درگیری‎های سیاسی دوری جویند. امیدوارم این بحران با گفت‎وگوی مستمر به پایان رسد و ملت عراق بتواند الگوی واقعی از دموکراسی و تسامح را به نمایش بگذارند./980/ب903/ک

ارسال نظرات