۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۵۳۸۰۷
نماینده پارلمان عراق:

نقش عربستان و قطر در بحران عراق آشکار است

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون ائتلاف کردستان پارلمان عراق با اشاره به اینکه اعتراضات استان‎های سنی نشین مسالمت آمیز بود، اظهار داشت: نقش عربستان، قطر و ترکیه در بحران اخیر عراق کاملا آشکار است.
محمود عثمان نماينده پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمود عثمان، نماینده عضو فراکسیون کردستان پارلمان عراق در گفت‎وگو با روزنامه البینه بغداد، نقش عربستان، ترکیه و قطر را در گسترش بحران در استان‎های سنی نشین این کشور را آشکار توصیف کرد.

 

وی گفت: تظاهرات استان‎های سنی‎نشین در ابتدا کاملا مسالمت آمیز بود و معترضان نیز خواسته‎های مشروعی داشتند، اما دخالت عربستان، قطر و ترکیه سبب  انحراف اعتراضات و بروز بحران کنونی شد.

 

محمود عثمان افزود: برخی از خواسته‎های معترضان را به هیچ وجه نمی توان محقق کرد، زیرا مطالباتی کاملا طایفه ای بوده و درصدد تحقق برنامه و خواست‎های بیگانگان هستند.

 

نماینده کرد پارلمان عراق از تشکیل سه کمیسیون جداگانه برای بررسی مطالبات تظاهرکنندگان انتقاد کرد و اظهار داشت: تشکیل سه کمیسیون جداگانه گامی نادرست به شمار می آید و بهتر است این سه کمیسیون در یک کمیسیون ادغام شوند تا با به صورت هماهنگ فعالیت کنند.

 

وی درباره آخرین وضع جسمانی رییس جمهور عراق، تصریح کرد: حال جلال طالبانی به صورت تدریجی رو به بهبود است و خبر مرگ مغزی وی به هیچ وجه صحت ندارد. پزشکان هرگونه سخن گفتن را برای وی ممنوع اعلام کرده‎اند تا وضع جسمانی‎اش کاملا بهبود یابد.

 

این در حالی است که اقلیم کردستان می خواهد از بحران کنونی در استان‎های سنی نشین عراق سوء استفاده کرده و به اهداف خود که برکناری نوری المالکی یکی از این اهداف است، دست یابد.

 

مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق یکی از افرادی که به شدت در پی ایجاد اختلاف میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان است و از طرفداران برکناری المالکی به شمار می آید./980/ب902/ک

ارسال نظرات