۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۵۳۸۱۲

پلیس تایلند مسلمانان میانماری را به قاچاقچیان انسان می‎فروشد

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان آواره میانماری که از ترس حملات بوداییان افراطی به تایلند گریخته اند با مشکل بزرگ دیگری در این کشور دست به گریبان هستند: پلیس تایلند آنان را به قاچاقچیان انسان می‎فروشد.
مسلمانان ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری آن ایسلام، پلیس تایلند مسلمانان میانماری آواره را که به علت حملات بوداییان افراطی آواره شده و به تایلند گریخته اند به قاچاقچیان انسان می فروشد.

 

این در حالی است که مقامات تایلندی می گویند فروختن مسلمانان روهینگیا یک راه حل طبیعی برای حل مشکل مهاجرانی است که از مرزهای تایلند وارد این کشور شده اند.


یکی از مقامات تایلندی به پایگاه خبری آن ایسلام گفت: مسلمانان روهینگیا می خواهند به مالزی بروند و مالزی نیز این افراد را خواهد پذیرفت، چرا که آنان نیز مسلمان هستند. مهم این است که مسلمانان میانماری چگونه به مالزی می رسند.


پلیس تایلند مدعی شده فروش مسلمانان آواره به منظور جلوگیری از بازگرداندن آنان به میانمار بوده است. تعداد زیادی از مسلمانانی که فروخته شده اند زن و کودک بوده اند.


یکی از قاچاقچیان انسان نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت که بابت فروش مسلمانان روهینگیا، مبلغ پنجاه هزار دلار از سوی قاچاقچیان مالزیایی به مقامات پلیس تایلند داده شده است.


احمد، یکی از مسلمانان روهینگیا در مصاحبه با این پایگاه خبری گفت: قاچاقچی به ما گفت که ما را از پلیس خریده است. اگر ما پول ندهیم آنها نمی گذارند که ما برویم. قاچاقچی ها گفتند که برایشان مهم نیست ما اینجا بمیریم.


مصیبت های احمد زمانی آغاز شد که به همراه شصت مسلمان روهینگیای دیگر به مدت سیزده روز به وسیله یک قایق چوبی خود را از دریای آندامان به سواحل تایلند رساندند.


اما قایق آنان توسط نیروی دریایی تایلند متوقف شد. نیمه های شب مسلمانان آواره میانماری در یکی از ون های پلیس سوار شده و به شهر مرزی رانونگ منتقل شدند.


پس از دو ساعت، آنان به یکدیگر بسته شده و به زور در پشت شش ماشین کوچکتر سوار شدند و آنان را زیر تورهای ماهیگیری پنهان کردند.


پس از آن بود که مسلمانان آواره میانماری دریافتند به قاچاقچیان انسان فروخته شده و در حال منتقل شدن به سوی مرزهای مالزی هستند.


آنها در نهایت خود را در یکی از شهرهای مرزی تایلند و مالزی زندانی دیدند. احمد برای آزادی خود باید هزار و سیصد دلار پرداخت می کرد، مبلغی که برای یک مسلمان آواره روهینگیایی که در کشور خود ماهیگیر بوده است مبلغ بسیار زیادی است.

قاچاقچیان انسان به مسلمانان گفتند تنها در صورتی آزاد خواهند شد که برای آزادی خود این مبلغ را پرداخت کنند.


مسلمانان روهینگیا که از سوی سازمان ملل یکی از مظلوم ترین اقلیت های دنیا معرفی شده اند در سرزمین خانگی خود با تبعیض های فراوانی دست به گریبان هستند.


از سال 1982 میلادی که دولت میانمار به قانون شهروندی این کشور یک تبصره اضافه کرده است این مسلمانان نیز دیگر شهروندان میانمار محسوب نشده و مانند مهاجران غیرقانونی با آنها برخورد می شود.


دولت برمه و بوداییان افراطی این کشور نام روهینگیا را برای این دسته از مسلمانان قبول نداشته و آنان را "بنگالی ها" خطاب می کنند.


در ماه جولای، رییس جمهور برمه گفته بود که مسلمانان روهینگیا باید به کشور دیگری منتقل شوند./990/ب902/ک

ارسال نظرات