۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۰۸۴
دیده بان حقوق بشر:

شورشیان سوریه یک حسینیه را در ادلب به آتش کشیدند

خبرگزاری رسا ـ سازمان دیده بان حقوق بشر گزارش داد که شورشیان سوریه با حمله به یکی از حسینیه‎های ادلب، آن را به آتش کشیده و تخریب کردند.
شورشيان سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی عنوان کرد که شورشیان سوریه یکی از حسینیه های ادلب را به آتش کشیده و تخریب کردند.


فیلم این حادثه که در اینترنت نیز منتشر شده است شورشیان سوریه را در حال شادمانی و تیراندازی هوایی نشان می دهد، در حالی که حسینیه روستای زرزور که در ماه دسامبر توسط شورشیان اشغال شد در حال سوختن است. 


یکی از شورشیان در این فیلم از "تخریب پناهگاه های شیعیان و رافضی ها" سخن می گوید. 


سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود عنوان کرده است که شورشیان نیروهای دولتی را عامل اصلی تخریب حسینیه عنوان می کنند اما ساکنان محلی به این سازمان گفته اند که شورشیان پس از اشغال روستا بسیاری از اماکن مذهبی شیعیان را تخریب کرده اند.


به گزارش رویترز، هرج و مرج و غارتگری های صورت گرفته توسط نیروهای شورشی باعث خشم بسیاری از مردم شده و احساسات منفی آنان را به دنبال داشته است، همین مساله باعث شده شورشیان نتوانند در میان افکار عمومی مردم سوریه جایگاه مستحکمی داشته باشند.


همچنین ساکنان محلی به سازمان دیده بان حقوق بشر گفتند که نیروهای شورشی به کلیساهای دو روستا در لاذقیه غربی حمله کرده و از آنها دزدی کرده اند.


یکی از روستاییان ساکن در این منطقه گفت که شورشیان درب های کلیسای روستا را شکسته و اشیای قیمتی داخل آن را دزدیدند.


سازمان دیده بان حقوق بشر در اطلاعیه ای با اعتراض به چنین اقداماتی از سوی نیروهای شورشی در سوریه گفت: نیروهای مخالف دولت در سوریه در قبال اماکن مذهبی شهرها و روستاهایی که تحت کنترل آنان قرار می گیرد مسئولیت دارند. حمله و دزدی به اماکن مذهبی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست./990/ب902/ک

 

ارسال نظرات