۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۵۴۱۳۲

دو ماهنامه امان در پله چهلم

خبرگزاری رسا ـ شماره چهلم دوماهنامه فرهنگ و معارف مهدوی امان ویژه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از سوی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر شد.
 امان 40
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهلمین شماره نشریه امان به همت مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، بنیاد فرهنگی مهدی موعود علیه‌السلام و با مساعدت و مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شده است.
در این شماره می‌خوانیم: «سرمقاله»، «آیه‌ها و نکته‌ها: پیامبر صاحب خلق عظیم»، «آخرین پیامبر»، «در محضر امام:انقلاب ایران»، «چلچراغ مهدوی»، «بازگشت به احیای جشن امامت»، «نگارخانه مهدوی»، «روزی مهم اما بی نام»، «واژگان مهدوی: بیعت»، «اهمیت نهم ربیع»، «آخرین نشانه»، «این بانوی شجاع»، «نهم ربیع، جشن و بیعت؛ چرا»، «پیشنهادهایی برای نهم ربیع» و «شعر: در انتظار» بخشی از مطالب این شماره را تشکیل می‌دهد.
در بخش آخرین پیامبر این دو ماهنامه آمده است: «بیشتر از این که از آنها دلخور باشم از دست خودمان دلم پر است، چرا هنوز نتوانسته ایم او را بشناسیم؟ بدانیم زندگی‌اش واقعا چه شکلی بوده؟ یا اگر تا حدی با او آشنا شدیم به مردم نشانش بدهیم، چرا به جرگه (الهاکم التکاثر)ها رفته‌ایم؟ به زیارتش مباهات می‌کنیم و از خودش چیزی نمی‌دانیم و به اخلاق و سیره الهی‌اش تمسک نمی‌کنیم، چرا سعی نمی‌کنیم از پیله بیرون بیاییم؟ چرا قبل از این که دیگران را اصلاح کنیم، خودمان را امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنیم.»
«مگر نه این است که اگر تک تک ما انسان‌های شایسته ای باشیم جامعه اصلاح می‌شود؟ اکنون تولد پیامبر عزیزمان فرا رسیده، باید بپرسیم چرا اسلام ناب محمدی این قدر مظلوم است؟ آیا به خاطر این نیست که ما خود را آنچنان که باید اصلاح نکرده ایم؟ و به فرمایش امام معصوم توجه نکردیم که (کونوا دعاة للناس بغیر السنتکم) مردم را با غیر زبانتان به کار خیر دعوت کنید و با اعمال و رفتارتان الگوی دیگران باشید.»
در بخش دیگری از این دو ماهنامه با عنوان بازگشت به احیای جشن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف این مطلب به چشم می‌خورد: «چه بهتر که به خاطر وحدت و عدم ایجاد تنش برگردیم و بر امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تأکید کنیم، البته بحث تولی و تبری لازم است، اما اگر قرار باشد ما به روش غیراصولی جشن بگیریم، آنها هم مقابله به مثل می‌کنند.»
«خود حدیث رفع القلم ابهام دارد و معلوم نیست که درباره کیست؟ در این حدیث به اسم عمر بن خطاب تصریح نشده است، بلکه نام(ابوخطاب) آمده است که مجهول است، به خصوص که باید توجه داشت نام یکی از غالیان زمان امام صادق علیه‌السلام ابوخطاب بوده است.»
«شهدا: شاهرخ ضرغام»، «دل نوشته: دامن می‌تکانم»، «آسیب‌های خانواده منتظر»، «آخرین سفارش: تفکر جهانی»، «سفر اسرارآمیز»، «بر یاران انقلاب چه گذشت»، «مشاور امام»، «پیچ تاریخی؛ دهه چهارم»، «برگی از یک کتاب: مهدویت»، «مبارک شمایید»، «چهل شماره انتظار»، «قاصدک»، «با یاران امام+ پیامک مهدوی» و «جدول و مسابقه» برخی دیگر از موضوعات دو ماهنامه امان را تشکیل می‌دهند.
دامن می‌تکانم از اندوه عنوان یکی دیگر از بخش‌های دو ماهنامه امان است که در ذیل آن آمده است: «مولا جان تو مثل ماه در شب تنهایی و مثل خورشید در روز، گفتم خورشید، ابرهایی یادم آمد که به تنهایی ما و تو دامن می‌زند، ابرهایی که بارانشان دل‌تنگی است و درد را در ما به کار می‌آورند، ابرهایی که عذاب مردم آخرالزمان شده‌اند.»
«قرار بود با یاد تو کام دوستانم را شیرین کنم، عید تو را به آنها شادباش بگویم و یادشان بیاورم که تنهایی‌شان پایانی خوش دارد، قرار بود به دوستانم که در سرمای تنهایی کز کرده‌اند بگویم، بهار در راه است، کسی می‌آید که می‌تواند ورق زندگی‌مان را برگرداند و به دنیا سر و سامان بدهد، او حاصل مهربانی خداست، رودها زلالی را از او به ارث برده‌اند و ماه و خورشید نور را.»
«گفتم خورشید دوباره ابرهای تیره آمدند و در مقابل چشمانم صف کشیدند، دست به زانو می‌گیرم و(یا علی) می‌گویم و بلند می‌شوم، دامن می‌تکانم از اندوه تا تنهایی‌ام را بشکنم، می‌دانم رخوت نباید در من پیله کند، نباید دل به درد بسپارم, باید کوه باشم در مقابل سیل، سربلند و آرام و باشکوه.»
چهلمین شماره دو ماهنامه امان به مدیر مسؤولی مجتبی کلباسی و سردبیری محمدصابر جعفری، دوره بهمن اسفند 1391، در 46 صفحه با قیمت 1000 تومان منتشر شده است. /907/ن601/ق
ارسال نظرات