۰۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۵۴۲۰۹
مدیر بین‎الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

مبارزات طاهرقادری تاکنون در راستای بیداری روحانیت شیعه بوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید شفقت شیرازی گفت: نهضت طاھرقادری تاکنون در راستای نهضت‎های روحانیت شیعه ارزیابی می شود.
حجت الاسلام سيد شفقت شيرازي


حجت الاسلام سید شفقت شیرازی مدیر بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا نھضت اصلاح گرایانه طاھرقادری را موجب رشد و بالندگی این کشور دانست و گفت: مبارزات طاھرقادری رییس «منھج القرآن» پاکستان در راستای بیداری روحانیت شیعه است.


مدیر بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، طاھری القادری را فردی معتدل، مخالف وھابیت و گروہ ھای تکفیری دانست و ابراز داشت: طاھرالقادری ھمانند پدرش اتحاد اسلامی را باعث عزت و جنگ مذھبی را موجب ذلت مسلمانان می‎داند.


این روحانی برجسته شیعه به سخنان طاھرقادری در خصوص اقامت وی در کانادا اشارہ کرد و گفت: تبلیغ اسلام واقعی در مقابل اسلام استکباری وھابی و تبیین دیدگاہ های اصیل دین نسبت به پیروان دیگر ادیان ھدف سکونت این روحانی سنی پاکستانی در کشورھای اروپایی است.


حجت الاسلام سید شفقت شیرازی ھدف بازگشت طاھرقادری به کشور پاکستان را اصلاح در نظام، انتخاب نمایندگان معتدل و حامی حقوق مردم عنوان کرد و بیان داشت: طاھرقادری بعلت مخالفت با اندیشه ھای گروہ تروریستی وھابی بارھا مورد تهدید جانی قرار گرفته است.


وی افزود: طاھرقادری با برگزاری راھپیمایی و اجتماع بزرگ در پایتخت پاکستان، خروج کشور از بحران، تامین امنیت شھروندی، جلوگیری از کشتار بی گناھان، پرھیز از ترویج عقاید افراطی تکفیری و عدم پیروی دولتمران از قدرتھای بیگانه را دنبال می‎کند.


عضو فعال مجلس وحدت مسلمین به تعامل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با طاھرقادری اشارہ کرد و گفت: اعضای مجلس وحدت مسلمین از ابتدای بازگشت ایشان به پاکستان و در راهپیمایی‎های اعتراض آمیز همراه وی بودند.


حجت الاسلام شیرازی به حوادث شھر کویته که موجب کشته و زخمی شدن صدھا شیعه شد اشارہ کرد و اظهار داشت: قادری ھموارہ با ما در ارتباط بودہ و به پذیرش خواسته‎ھای شیعیان شھر کویته که انحلال دولت وھابی بلوچستان بود تاکید می ورزید. 


مدیر بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با اشارہ به این که کشورھای جھان عرب خصوصا کشورھای اسلامی به علت نظام فاسد دچار موج بیداری اسلامی شده‎اند، بیان داشت: پاکستان نیز به خاطر فساد در نظام کشوری و لشکری و کمبود امنیت اجتماعی از مدت‏ھا پیش از سوی روحانیت شیعه با بیداری اسلامی مواجه شده و در این خصوص موفقیت زیادی نیز کسب کردہ است.


حجت الاسلام سید شفقت شیرازی سقوط دولت وھابی و حامی تروریست بلوچستان را نیز جزیی از موفقیت بیداری اسلامی شیعه در پاکستان دانست و نهضت طاھرقادری را در راستای نهضت های شیعه ارزیابی کرد.

 

وی گفت: البته به صورت دقیق از حوادث پشت پرده و نقشه های استکبار برای سوء استفاده از طاهر قادری و نهضت وی اطلاع نداریم اما آن چیزی را که تاکنون از مواضع و عملکرد وی مشاهده کردیم در راستای اهداف اسلام و مسلمین و علیه ظالمان و مستکبران بوده است./988/ب911/ک


 

ارسال نظرات