۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۵۴۲۴۳

برگزاری کمپین معرفی پیامبر در ایستگاه‌های متروی پاریس

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان فرانسه در پاسخ به کاریکاتورهای موهن نشریه «شارلی ابدو» و به منظور شناساندن سیمای حقیقی نبی مکرم اسلام(ص) به غیرمسلمانان، به پخش 11 هزار جلد کتاب درباره رسول اکرم(ص) در ایستگاه‌های متروی پاریس اقدام کردند.
پيامبر (ص)

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سفیرنیوز، جوانان مسلمان فرانسوی در قالب کمپین «همه با هم برای پیامبر(ص)» تصمیم گرفتند برای پاسخگویی به اهانت‌های مکرر اسلام‌هراسان این کشور به شخصیت بزرگوار نبی مکرم اسلام(ص) با پخش کتاب در ایستگاه‌های متروی پاریس به معرفی شخصیت والای آن حضرت نزد غیرمسلمانان بپردازند.

 

این جوانان که از سازمان‌های اسلامی و مساجد مختلف فرانسه گردهم آمده‌اند، توانستند علی‌رغم هوای سرد، 11 هزار نسخه کتاب را درباره شخصیت پیامبر(ص) در پنج ایستگاه اصلی متروی پاریس از جمله مونتپارناس، شاتله و سن لازار به همراه شیرینی میان مردم توزیع کنند.

 

کتاب «چهره حقیقی پیامبر(ص)» که مسلمانان اقدام به پخش آن کردند، به دنبال اهانت مجله موهن «شارلی‌ابدو» و انتشار کاریکاتورهای دانمارکی اهانت‌آمیز به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) از سوی این مجله، نوشته شده‌ بود و در سال 2012 تنها نیاز به اصلاح و تجدید چاپ داشت.

 

قرار است کمپین پخش کتاب در شهرهای دیگر فرانسه از قبیل لیون و دیژون نیز انجام شود.

 

به گفته مؤلف کتاب «چهره حقیقی پیامبر(ص)»، هزار نسخه دیگر از این کتاب در سی‌امین نشست سالانه مسلمانان فرانسه در بورژه که اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، در میان مردم توزیع می‌شود./982/د101/ک

ارسال نظرات