۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۵۴۳۶۶
رییس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق:

طرح آیت الله سیستانی راه حل نمونه برای پایان بحران در عراق است

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق، طرح حضرت آیت الله سیستانی را بهترین راه حل برای پایان بحران کنونی در این کشور توصیف کرد.
شيخ همام حمودي رئيس كميسيون روابط خارجه پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، رییس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق در گفت‎وگو با خبرنگاران از طرح حضرت آیت الله سید علی سیستانی به عنوان راه حل نمونه برای پایان بحران کنونی در این کشور یاد کرد.

 

وی گفت: گسترش این بحران به نفع عراق و همه شهروندان نیست و همگان باید از گفتمان تنش‎زا که کشور را به تنش و آشوب می کشاند به شدت خودداری کنند.

 

حجت الاسلام حمودی نسبت به تلاش برخی جریان‎ها برای بروز فتنه طایفه‎ای در عراق هشدار داد و افزود: توطئه‎ای خارجی برای تغییر روند مطالبات مشروع معترضان و انتقاد از اشکالات سیاسی و قضایی به فتنه مذهبی وجود دارد که مطمئنا همه قشرهای ملت را مورد هدف قرار می دهد.

 

رییس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق تاکید کرد: برخی شبکه‎های ماهواره‎ای در حال اجرای نقشه بیگانگان هستند و می خواهند وضع کشور را بسیار وخیم نشان داده تا به مصالح شخصی خود دست یابند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه ملت با همه وجود در برابر این توطئه ایستاده است، خاطر نشان ساخت: ملت عراق به شدت متحد است و مردم با وجود اختلاف‎هایی که وجود دارد در سنگر قرار گرفته‎اند. عراقی‎ها هوشیار هستند و اجازه تحقق پروژه بیگانگان را نمی دهند./980/ب902/ک

ارسال نظرات