۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۵۴۴۳۷
یکی از مراجع تقلید نجف در پیامی به کنفرانس وحدت اسلامی:

فتنه مذهبی امت اسلامی را تهدید می‎کند/ دل و جان بنده در این کنفرانس حضور دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله بشیر نجفی در پیامی به کنفرانس وحدت اسلامی، بزرگترین خطر تهدید کننده جامعه اسلامی را فتنه انگیزی برخی اسلام نمایان با حمایت دست‌های پشت پرده دانست.
آيت الله بشير نجفي آيت الله بشير نجفي از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که صبح امروز هشتم بهمن‌ماه در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران از سوی حجت الاسلام علی نجفی نماینده وی قرائت شد، از وهابیت به عنوان گروهی منافق یاد کرد و گفت: حرکت نفاق از زمان پیامبر(ص) به عنوان خطرناک‎ترین جریان ظاهر شد و هم اکنون نیز در حال تفرقه و شکاف میان مسلمانان است.

وی افزود: این جریان با اسم اسلام و شعارهای زیبا در صدد فریب افراد ساده و معرفی خود به عنوان اسلام اصیل است؛ مجازات بسیار بزرگی از سوی خداوند متعال در انتظار منافقان است.

 

آیت الله نجفی تصریح کرد: مسلمانان پس از طلوع آفتاب رسالت همچنان از سوی کفر هدف قرار می گیرند، اما اسلام همچنان پایدار است و هیچ خطری نمی تواند آن را تهدید کند. 

 

این مرجع تقلید ادامه داد: استبکار جهانی در برهه‌ای از زمان بر برخی کشورهای اسلامی مسلط شد و پایه‌های خود را تحکیم کرد، اما جهان اسلام با وجود همه توطئه‌ها همچنان ایستاده است و تا ابد خواهد ایستاد.

 

وی مرحله کنونی را بسیار حساس خواند و اظهار داشت: کلمه طاغوت و استکبار جهانی برای ضربه زدن به اسلام متحد شده اما ولی وعده الهی صادق است و نمی‌توانند به هدف خود دست یابند.

 

آیت الله نجفی از فتنه مذهبی به عنوان بزرگترین حربه دشمنان اسلام یاد کرد و گفت: بزرگترین خطری که جامعه اسلامی را نشانه گرفته، فتنه انگیزی برخی اسلام نمایان با حمایت دست‌های پشت پرده نفوذ کرده میان مسلمانان است. آنان بر گسترش فتنه طایفه‌ای و شعله‎ور شدن آتش فساد تلاش می کنند.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: این اسلام نمایان بدون توجه به حرمت تکفیر و سب مسلمانان در پی این کار هستند و به احادیثی که در کتاب‌های روایی سنی و شیعه آمده بی‌توجه هستند. آنها به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی اصلا این روایت‌ها را نخوانده‌اند.

 

وی بر لزوم تحکیم وحدت اسلامی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: تلاش بی وقفه و مستمر برای تحکیم وحدت اسلامی وظیفه‎ای همگانی است و علمای شیعه نیز پیشگام این امر هستند و کتابهای فقه المقارن را به رشته تحریر در آورده اند و از فقه سنی بهره می گرفتند. بسته شدن باب اجتهاد از سوی اهل تسنن سبب شد تا علمای شیعه تنها به فقه شیعی بسنده کنند.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: دل و جان بنده در این کنفرانس حضور دارد و از خداوند متعال می خواهم شرکت کنندگان بتوانند به اهداف مورد نظر دست یابند./980/پ201/ک

ارسال نظرات