۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۵۴۶۲۶
بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی؛

دبیر کل اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام:وحدت اندیشه از گسترش فتنه جلوگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام با تاکید بر وحدت امت اسلامی خاطرنشان کرد: وحدت اندیشه از گسترش فتنه در جوامع اسلامی جلوگیری می کند.
جعفر عبدالسلام، دبير کل اتحاديه دانشگاه هاي جهان اسلام،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جعفر عبدالسلام، دبیرکل اتحادیه دانشگاه‎های جهان اسلام در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران با تبریک میلاد نبی اکرم(ص) به همه مسلمانان جهان، گفت: از جمهوری اسلامی ایران و برگزار کنندگان این اجلاس تشکر می کنم که بنده و علمای بزرگ سراسر جهان را برای افزایش وحدت و تقریب مذاهب گرد هم آورده‎اند.


وی خاطرنشان کرد: اسلام همواره ما را به حفظ وحدت، نیکی به دیگران و پیروی از برنامه‎های نبوی سفارش کرده است و باید به آن تمسک جوییم.


جعفر عبدالسلام اظهار داشت: علمای مسلمان باید بر حفظ وحدت و برپایی دولت اسلامی و حفظ آن تلاش مضاعفی انجام دهند، همانگونه که رسول عالمین(ص)، اسلام را عرضه و از آن به خوبی مراقبت کرد تا تبدیل به حکومت قوی اسلامی شد.

 

وی افزود: حضرت محمد(ص) در زمان جاهلیت برای عرضه اسلام کاری جهادگونه انجام داد به طوری که قبیله‎های مختلف با اخلاق و عقیده های گوناگون، جذب اخلاق نیک و حسنه این شخصیت عظیم اسلام شدند.

 

دبیر کل اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام عنوان کرد: شکر خدا امت اسلامی در چند سال اخیر قوی‎تر از گذشته شده و به حول قوه الهی توانسته است مسأله وحدت اسلامی را تقویت و حفظ کند.

 

وی ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهمی که باید علمای اسلام بیشتر به آن اهتمام ورزند، وحدت اندیشه است، امری که پس از تشریف پیامبر اکرم(ص) به خوبی ایجاد شد.

 

جعفر عبدالسلام ضمن اشاره به فتنه‎ و اختلاف‎های فراگیر در کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: علما و رسانه‎ها باید درصدد جلوگیری از گسترش فتنه و اختلاف‎های مذهبی و طایفه‎ای میان امت اسلامی تلاش کنند.

 

وی در پایان ذکر کرد: حفظ وحدت و درس آموزی از سیره نبوی تنها راه نجات بشریت از هرگونه بحران‎های گریبان گیر امت های اسلامی به شمار می آید./994/پ201/د 

ارسال نظرات