۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۵۵۰۷۳
شیخ عیسی قاسم:

فریاد ملت بحرین با گلوله پاسخ داده می شود

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه ملت در پی اصلاحات واقعی است و فریب وعده‎های توخالی نظام فاسد آل خلیفه را نمی خورد، تاکید کرد: فریاد اطلاح طلبی ملت بحرین با گلوله پاسخ داده می شود.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد گفت‎وگوی صوری با نظام را غیرممکن توصیف کرد و گفت: ملت بحرین رنج دیده است و هیچ توجهی به عنوان‎های مختلف گفت‎وگو ندارد و تنها در پی اصلاحاتی است که به ظلم و ستم پایان دهد.

 

وی افزود: بحرینی‎ها که از سیاست تبعیض، محرومیت و به حاشیه راندن به شدت رنج می برند تنها منتظر اصلاحات واقعی هستند که بتواند آرای آنان را مدنظر قرار دهد، حاکمیت ملت را به رسمیت بشناسد، به ظلم و ستم پایان دهد، تبعیض را ریشه کن کند، هیچ زندانی سیاسی در زندان وجود نداشته باشد، شهروندان از بازگشت به کشور نهراسند، مظلومان احساس ظلم نکنند و مردم به دلیل بیان نظرهای خود مورد پیگرد قانونی و محاکمه واقع نشوند.

 

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: این اصلاحات بود که مردم را از روز اول به خیابان‎ها آورد و همچنان بر آن اصرار می ورزند. انقلابیان زحمت فراوانی در این راه متحمل شده و ارزشمندترین چیز خود را تقدیم کرده اند. شهروندان از خون و مال و آسایش و امنیت خود گذشتند، شهید تقدیم کردند، هزاران زندانی دادند، شب و روز را با استشمام گاز اشک آور گذراندند، مساجد و حسینیه‎ها و منازل آنان ویران شد، زندانیان تحت شکنجه به شهادت رسیدند، کارمندان از کار بیکار شدند، دانشجویان اخراج شدند، شخصیت‎های برجسته با اتهام‎های مختلفی مواجه شدند و بیش از دو سال است که درد و رنج و مشکلات مردم ادامه می یابد تا اصلاحات واقعی در بحرین محقق شود.

 

رهبر شیعیان بحرین مواضع نظام را شرم آور عنوان کرد و اظهار داشت: مسؤولان همچنان وانمود می کنند که اختلاف میان گروه‎های سیاسی یا میان شیعه و سنی است و خودشان را به عنوان حکمی عادل و پاک میان دو طرف می بینند. این در حالی است که پیروان دو مذهب از سیاست‎های نظام رنج می برند.

 

خطیب جمعه شهر دراز تاکید کرد: اگر نظام هیچ دخالتی در این بحران ندارد و تنها نظاره‎گر است پس حتما نیروهای گروه‎های سیاسی یا نظامیان خارجی به قلع و قمع معترضان در خیابان‎ها می پردازند و با سلاح آنان است که تظاهرکنندگان مسالمت آمیز به شهادت می رسند. جراحت شهروندان، پر شدن زندان، محاکمه‎های صوری و صدور حکم‎های سنگین علیه انقلابیان نیز حتما از سوی گرو‎های سیاسی انجام می گیرد.

 

وی بر ادامه تظاهرات مردمی تاکید کرد و ادامه داد: ملت با وجود سرکوب و بازداشت و شکنجه به تظاهرات و تجمع‎های مسالمت آمیز خود ادامه می دهد. فریاد اصلاح طلبی مردم بحرین با قتل، شکنجه، بازداشت، گلوله‎های ساچمه‎ای و گازهای سمی پاسخ داده می شود.

 

شیخ عیسی قاسم بیان داشت: ملت از اصلاحاتی سخن می گوید که اراده مردمی را در حاکمیت کشور کاملا مشاهده کند. گفت‎وگو در پرتو ادامه بازداشت‎ها و آواره شدن مردم هیچ معنایی ندارد، زیرا سهم زندانیان و آوارگان در این گفت‎وگو بیش از سایران است.

 

این عالم انقلابی، سرکوب تجمع مسالمت آمیز ملت بحرین در منامه را به شدت محکوم کرد و گفت: برگزاری تظاهرات و تجمع‎های مسالمت آمیز حق قانونی مردم است که قانون اساسی، معاهده‎های بین الملل، حقوق بشر و آزادی بیان بر آن تاکید دارد. پایتخت نیز جزئی از کشور است و هیچ کس حق ندارد پایتخت نشینان را از این حق محروم سازد.

 

وی خاطر نشان ساخت: اگر جرم مشارکت در تظاهرات بسیار بزرگ است و شرکت کنندگان به صورت شنیع بازداشت و برای ماه‎ها حبس می شوند پس نیروهای امنیتی باید صدها هزار تن از مردم را به دلیل مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز اصلاح طلبی بازداشت کنند و خیابان‎ها را خالی از مردم سازند.

 

رهبر شیعیان بحرین حفظ وحدت را امر بسیار مهمی توصیف کرد و افزود: امتی که می خواهد باقی بماند باید جلوی شکاف را بگیرد و به وحدت تمسک جوید. بقا و فنا به وحدت بستگی دارد و امت اسلامی نیز از این قاعده مستثنا نیست و بقای آن در وحدت صف اسلامی است. علمای درباری که دین خود را به بهایی اندک می فروشند هیچ ارزشی به از هم گسیختگی امت نمی دهند و به دلیل دنیا پرستی از نظام‎های حاکم حمایت می کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات