۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۵۵۴۰۳

خطیب جمعه نجف بی توجهی به مذهب تشیع در قانون اساسی مصر را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف از بی توجهی به مذهب تشیع در قانون اساسی مصر را به شدت محکوم کرد و الازهر را به پذیرش تشیع و تعدیل قانون فراخواند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش دوره‎ای ائمه مساجد نجف اشرف، روز گذشته از سوی دفتر حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در مسجد سقایه این شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام قبانچی در این همایش گفت: حوزه علمیه با تحول علمی بزرگی که روبروست باید با فرهنگ‎های معاصر و مقارن ارتباط بیشتری داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از عدم پذیرش مذهب تشیع در قانون اساسی مصر به شدت انتقاد کرد و افزود: ماده 219 قانون اساسی مصر تنها از مذاهب اهل تسنن به عنوان مذاهب رسمی و معتبر در قانونگذاری یاد کرده است و هیچ توجهی به مذهب تشیع ندارد.

 

حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد: این مسأله، بایکوت آزادی مذاهب خصوصا مذهب اهل بیت(ع) به شمار می آید و از الازهر می خواهم به سایر مذاهب نیز توجه داشته باشد و این قانون را اصلاح کند.

 

خطیب جمعه نجف، ائمه جماعت را به اهتمام به علم و تقوا دعوت کرد و اظهار داشت: ائمه مساجد باید عطش طلب علم داشته و در قبال دعوت از مردم خصوصا جوانان برای حضور در حوزه‎های علمیه و آشنایی بیشتر با دین اسلام مسؤولیت پذیر باشند./980/ب903/د

ارسال نظرات