۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۵۵۶۰۹

رییس بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش به حبس ابد محکوم شد

خبرگزاری رسا ـ دادگاهی در بنگلادش رییس حزب اسلامی بنگلادش را در تصمیمی جنجال برانگیز که منجر به اعتراضات خیابانی و درگیری گسترده با پلیس این کشور شد، به حبس ابد محکوم کرد.
اعتراضات در بنگلادش

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، دادگاهی در بنگلادش که حوادث مربوط به استقلال بنگلادش از پاکستان در سال 1971 میلادی را بررسی می کند، عبدالقادر ملا، یکی از رهبران حزب اسلامگرای جماعت اسلامی را به حبس ابد محکوم کرد.

مردم بنگلادش در اعتراض به صدور این حکم به خیابان های داکا، پایتخت بنگلادش، ریخته و به درگیری با پلیس این کشور پرداختند. در جریان این درگیری ها تاکنون یک نفر کشته شده است.


رهبران حزب جماعت اسلامی که بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش است نیز به همراه سایر فعالان حقوق بشر در تظاهرات مردمی علیه این حکم شرکت کردند.


رهبران حزب اسلامگرای مخالف دولت از برگزاری دادگاه برای بررسی اتفاقاتی که چهل سال پیش و در جریان استقلال این کشور رخ داده است انتقاد کرده و آن را بهانه ای برای تضعیف مخالفان دولت شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش، قلمداد می کنند.


حزب جماعت اسلامی در واکنش به این حکم از طرفداران خود در سراسر کشور خواست دست به اعتصاب زده و مدارس و مغازه ها را در اعتراض به حکم صادره علیه عبدالقادر ملا تعطیل کنند.


عبدالقادر ملا و پنج تن دیگر از رهبران حزب جماعت اسلامی از سال 2010 میلادی و به اتهام اقداماتی که در جریان جنگ نه ماهه استقلال علیه پاکستان انجام داده اند از سوی دادگاه در حال محاکمه بودند. 


حزب جماعت اسلامی معتقد است این دادگاه که از سوی دولت شیخ حسینه تشکیل شده با اهداف سیاسی به محاکمه مخالفان می پردازد و خالده ضیا، نخست وزیر سابق و یکی دیگر از رهبران مخالف دولت نیز آن را یک نمایش خنده دار خوانده بود./990/ ب902/ک

ارسال نظرات