۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۵۶۰۰۲

انتقاد یکی از علمای کربلا از عدم حضور علما در کنفرانس همکاری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شهر مقدس کربلا از عدم حضور علما در کنفرانس همکاری اسلامی به عنوان یکی از عوامل عملکرد ضعیف این سازمان یاد کرد.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از مراجع تقليد كربلا

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا در نشست هفتگی که در دفتر وی برگزار شد از عدم حضور علما در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی انتقاد و این امر را یکی از عوامل ضعف عملکرد کنفرانس توصیف کرد.

 

وی عملکرد این سازمان در کنفرانس قاهره را ضعیف توصیف کرد و گفت: این سازمان نتوانست در کنفرانس قاهره به ارائه راه حلی برای پایان مشکلات کشورهای اسلامی بپردازد. فلسطین، سوریه، میانمار و گسترش فقر در جهان اسلام از مشکلاتی است که این کنفرانس نتوانست راه حلی مطلوب برای پایان آنها ارائه دهد.

 

آیت الله مدرسی با اشاره به گسترش بحران در سوریه، تصریح کرد: وضع در سوریه بحرانی و آمار کشته‎ها روز به روز در حال افزایش است. ویرانی منظم و مستمر جوامع اسلامی و عربی نیز از مواردی است که در این کنفرانس به آن اشاره نشد.

 

این عالم عراقی از عدم حضور علما در کنفرانس همکاری اسلامی به عنوان یکی از عوامل ضعف آن یاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه هیچ عالم دینی در این کنفرانس اسلامی حضور نداشت. زبان عربی یک ویژگی مشترک در کنفرانس‎های کشورهای عربی است و با توجه به این که کنفرانس همکاری اسلامی یک کنفرانس اسلامی به شمار می آید باید علما در این کنفرانس نقش داشته باشند.

 

وی ادامه داد: بسیار تأسف آور است که علما در کنفرانسی که نام اسلام را به دوش دارد، حضور نداشته باشند.

 

آیت الله مدرسی خاطر نشان ساخت: نقش سازمان همکاری اسلامی در حل مشکل‎های جهان اسلام کمرنگ است و این مسلمانان هستند که باید در صحنه حضور یافته و پرچم اصلاح را به اهتزاز درآورند.

 

وی دوری از دین را عامل اصلی پسرفت کشورهای اسلامی خواند و تاکید کرد: پسرفت، شکاف و تفرقه در برخی کشورهای اسلامی به دلیل جدایی میان دین و واقعیت‎های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نشأت می‎گیرد و دلیل عمده بحران در کشورهای اسلامی به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات