۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۱۵۶۸۳۲
بازتاب گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان(3)؛

تاکید آیت الله خامنه‎ای بر ایستادگی ملت ایران در برابر زورگویی آمریکا

خبرگزاری رسا ـ سخنان مقام معظم رهبری در خصوص صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته‌ای ایران بازتاب های بسیاری در رسانه های جهان داشت.
رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي سيد علي خامنه اي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار هزاران نفر از مردم تبریز سخنان بسیار مهمی در خصوص مذاکره با آمریکا و برنامه‎هسته ای ایران بیان فرمودند که بازتاب وسیعی در رسانه‎های جهان داشت.

 
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: آیت الله خامنه‎ای با اشاره به سخنان اخیر تاکید کرد که ادعای مذاکره آمریکا و پیشنهاد لغو تحریم‎ها دروغ است.
 
این خبرگزاری از قول رهبر جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران دنبال تسلیحات اتمی نیست اما اگر می خواست چنین کند هیچ کشوری نمی توانست جلوی آن را بگیرد.
 
خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: غرب ادعا می‎کند ایران در حال ساخت بمب اتمی است، ولی این ادعا بارها از سوی مقامات این کشور رد شده است.
 
این خبرگزاری ادامه داد: آیت الله خامنه‎ای چندی پیش فتوای حرمت استفاده از سلاح اتمی را صادر کرد.
 
پایگاه اینترنتی دیلی استار نیز سخنان مقام معظم رهبری را پوشش داد و از قول ایشان نوشت: ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای ندارد و این تصمیم به دلیل ناراحتی آمریکا نیست، بلکه بر مبنای یک عقیده و اعتقادی است که سلاح هسته‌ای را جنایت بر ضد بشریت می‌داند.
 
دیلی استار افزود: آیت الله خامنه‎ای تاکید کرد آمریکایی‌ها توقع دارند دیگران در مقابل حرف‌های غیرمنطقی و زورگویی‌های آنها تسلیم شوند، اما ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی تسلیم شدنی نیست.
 
این پایگاه خبری با اشاره به شدت گرفتن تحریم‎ها ضد ایران نوشت: آمریکا و برخی از کشورهای غربی در ماه‎های اخیر شدیدترین تحریم‎ها را علیه ایران اتخاذ کردند با این هدف که ایران دست از فعالیت‎های هسته‎ای بردارد، اما این کشور بر صلح آمیز بودن تمام برنامه های هسته‎ای خود تاکید دارد.
 
سایت خبری المانیتور نیز نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران درباره بحران هسته ای، آمزیکایی ها را تناقض‎گو خواند و تاکید کرد که این ادعا در حالی مطرح می شود که آمریکایی‎ها حرف‎های ناشایست و خلاف واقع را به نظام جمهوری اسلامی نسبت داده و برای مقابله با ملت ایران متوسل به تحریم و فشار می شوند.
 
المانیتور اظهار داشت: ایران بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‎ای خود تاکید دارد، اما با این وجود، تاکنون مذاکرات تهران با جامعه بین الملل و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی بی نتیجه بوده است.
 
تیتر اول بیشتر سایت‎های اینترنتی و روزنامه‎های صهیونیستی نیز به جمله رهبر معظم انقلاب منبی بر این که «ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست» اختصاص داشت.
 
سایت خبری فرانسس 24 نیز با اشاره به سخنان مهم رهبر جمهوری اسلامی ایران از قول ایشان نوشت: ایران از محو تمامی سلاح‎های اتمی پشتیبانی می کند.
 
فرانس 24 ادامه داد: مقامات ایرانی پیشتر گفته‎اند فتوای آیت الله خامنه‎ای درباره منع  تسلیحات اتمی برای جمهوری اسلامی الزام آور است./982/ب912/د
ارسال نظرات