۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۵۶۹۲۵
در اعتراض به شیعه کشی؛

شیعیان سراسر پاکستان تظاھرات کردند

خبرگزاری رسا – شیعیان پاکستان با برگزاری تظاھرات سراسری، انفجار کویته را محکوم کرده و توقف شیعه کشی در کشور این کشور را خواستار شدند.
پاکستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیعیان سراسر پاکستان در اعتراض به انفجارهای تروریستی و شیعه کشی با فراخوان حجت الاسلام سید ساجد علی نقوی رھبر شیعیان پاکستان، مجمع علمای شیعه، مجلس وحدت مسلمین و دیگر نھادھای ملی و مذھبی در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.


تظاھرکنندگان شھر کراچی، در تظاهراتی که از سوی مجمع علمای شیعه پاکستان برگزار شد بزرگراہ این شهر را مسدود و در شھر حیدر آباد نیز اعضای این مجمع تظاهرات بزرگی برگزار کردند.


تظاھرکنندگان با فریاد «لبیک یاحسین» و «مرگ بر تروریسیم» خواستار محاکمه فوری عاملان انفجار کویته شدند.


مردم شھر کویته نیز به ھمراہ حجت الاسلام سید ساجد علی نقوی رھبر شعیان پاکستان، اعضای مجمع علمای شیعه و شخصیت‎های فرھنگی و سیاسی در خیابان علمدار،(مکان انفجار قبلی که سبب کشته و زخمی شدن صدھا شیعه شد) تجمع کردہ و حفظ امنیت شیعیان را فریاد زدند.


سید داود، رییس گنگرہ شیعیان بلوچستان در کنفرانس خبری در حسینه ولی عصر کویته، کشتار شیعیان در سراسر پاکستان را خطری جدی برای امنیت کشور برشمرد و گفت: پاکستان با سرمایه شیعیان به وجود آمد، اما شیعه کشی در این کشور شدت گرفته است.


در مناطق دیگر پاکستان از جمله ملتان، خیرپور، خیبرپختونخواه، گلگت، بلتستان، پنجاب ، سندہ، بلوچستان و شھرھای اطراف آن نیز راھپیمایی بزرگی برگزار و بازارھای شھر کاملا تعطیل شدند./988/ب902/د

ارسال نظرات