۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۵۷۳۶۳
عضو شورای عالی نهضت جعفری پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

انفجارهای کویته با هدف جلوگیری از احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی نهضت جعفری پاکستان، هدف از انفجارهای کویته را جلوگیری از احداث خط انتقال گاز از ایران به پاکستان عنوان کرد.
سيد شاهنشاه حسين نقوي، عضو شوراي عالي نهضت جعفري پاکستان

 

سید شاهنشاه حسین نقوی، عضو شورای عالی نهضت جعفری پاکستان، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: گروه مخالف احداث خط لوله گاز از ایران به پاکستان به عملیات تروریستی در کویته دست زدند.


وی افزود: یکی دیگر از علل اصلی این عملیات تروریستی آن بود که با هدف قرار دادن شیعیان بلوچستان، بذر تفرقه را میان پیروان مذاهب مختلف در پاکستان بکارند.


عضو شورای عالی نهضت جعفری پاکستان خاطرنشان کرد: شیعیان هزاره ساکن کویته پاکستان از حیث موقعیت مالی و تجارت موقعیت بسیار خوبی دارند و در مجلس نیز نماینده دارند، دشمنان که از قدرت روزافزون شیعیان نگرانند با این گونه اقدام‎ها درصدد پراکندگی شیعیان از شهر کویته هستند.


سید شاهنشاه حسین نقوی تصریح کرد: لشکر جنگوی، سپاه صحابه و تکفیری‎ها در این انفجار دست داشتند.


وی در ارتباط با پیگیری‎های دولت پاکستان برای شناسایی و برخورد با عوامل این حادثه نیز گفت: چهار وزیر دولت پاکستان و سید ساجد نقوی، رهبر شیعیان پاکستان پس از این حادثه در محل حضور یافتند.


عضو شورای عالی نهضت جعفری پاکستان افزود: انتظار شیعیان آن است که ارتش پاکستان عوامل این بمب‎گذاری را دستگیر کند، چرا که پلیس در موارد قبلی سابقه خوبی از خود به جای نگذاشته و برخی از متهمان را پس از دستگیری آزاد کرده است، به همین دلیل ما پلیس را در این مورد قبول نداریم.  


سید شاهنشاه حسین نقوی در پایان از دستگیری شش تن از عوامل این بمب‎گذاری از سوی دولت پاکستان خبر داد./990/ب301/د

ارسال نظرات