۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۵۷۴۹۹

برگزاری کنفرانس ضد شیعه در عربستان سعودی

خبرگزاری رسا ـ وزارت اوقاف و ارشاد عربستان سعودی، کنفرانسی با عنوان «عقاید و اهداف رافضه در حال حاضر»، یکشنبه هفته آینده برگزار می‎کند. فعالان حقوقی، نویسندگان و فرهنگیان به شدت به برگزاری این کنفرانس اعتراض کردند.
کنفرانس عقايد و اهداف رافضه در حال حاضر در عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اعلام برگزاری کنفرانس ضد شیعی با عنوان «عقاید و اهداف رافضه در حال حاضر» از سوی وزارت اوقاف و ارشاد عربستان سعودی با خشم و اعتراض شدید شخصیت‎های مختلف این کشور مواجه شد.

 

فعالان حقوقی، فرهنگیان و نویسندگان عربستانی به برگزاری این کنفرانس ضد تشیع که از روز یکشنبه هفته آینده با سخنرانی سعود ابراهیم الفارس، استاد دانشگاه العقیده در مسجد البازعی تبوک برگزار می‎شود، به شدت اعتراض کردند.

 

خبرگزاری رسمی عربستان که خبر برگزاری این کنفرانس ضد شیعی را در سایت اینترنتی خود قرار داده بود، این خبر را پس از گسترش اعتراضات از صفحه خود حذف کرد.

 

کاربران پایگاه‎های اجتماعی با تاسیس صفحه‎ای به نام «کنفرانس طایفه‎ای» اعتراض خود را به برگزاری چنین نشست‎هایی در عربستان سعودی اعلام کردند.

 

فعالان حقوقی، فرهنگیان و نویسندگان سعودی با محکومیت شدید برگزاری کنفرانس‎های ضد شیعی در عربستان، درخواست تاسیس مرکز گفت‎وگو بین مذاهب اسلامی از سوی پادشاه این کشور را امری بی فایده خوانده و تاکید کردند که این مرکز با وجود شرایط کنونی به هیچ وجه تاسیس نخواهد شد.

 

گفتنی است وزارت اوقاف و ارشاد عربستان سعودی بارها کنفرانس‎های ضد شیعه را با هدف افزایش کینه و نفرت نسبت به مذهب تشیع در این کشور برگزار کرده است./980/ب902/د

ارسال نظرات