۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۵۷۵۵۱

کنفرانس بررسی مشکلات مسلمانان در هند برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا - کنفرانس مسلمانان ھند و مشکلات پیش رو ،چالشھا و راھکارھا، دوشنبه هفته آینده در باشگاہ تالکتورہ دھلی نو پایتخت ھندوستان برگزار می‎شود.
هند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنفرانس «مسلمانان ھند و مشکلات پیش رو ،چالش‎ھا و راھکارھا» به همت جمعیت علمای ھند و با شرکت علما و روحانیان، شخصیت‎ھای فرھنگی، مذھبی و سیاسی از جمله سونیا گاندھی، رییس حزب کنگرہ و راھل گاندھی، عضو ارشد حزب کنگرہ ھندوستان، روز دوشنبه هشتم بهمن ماه در باشگاه تالکتوره دھلی نو پایتخت ھندوستان برگزار می‎شود.


بررسی مشکلات مسلمانان ھند و راھکار آن، عملی شدن تحقیقات گروہ سچر و تجویز رنگاناتھن مشرا کمیسیون، اختصاص سھمیه برای مسلمانان در مراکز آموزشی و خدماتی، تصویب لایحه مقابله با تروریسم که حزب گنگرہ بزرگ ترین حزب سیاسی ھند دہ سال پیش قول تصویب آن را به مسلمانان ھند دادہ بود، آزادی زندانیان جوانان بی گناہ مسلمان و جبران خسارت‎ھای آنان، تعقیب گروہ‎ھای تندرو ھندو آر ایس ایس که دولت به تروریسم بودن آنان اعتراف کردہ است و بررسی مشکلات مسلمانان منطقه آسام که ھزاران تن کشته و بی خانمان شدند از موضوع‎هایی است که در این کنفرانس بررسی می‎شود.


این کنفرانس به دلیل پیش رو بودن انتخابات عمومی ھند و آمادگی تمام احزاب سیاسی در پذیرش مطالبات مسلمانان و ارائه برنامه‎ھای گوناگون از جانب احزاب سیاسی از اھمیت خاصی برخوردار است.


جمعیت علمای ھند نھادی قدیمی است که ھمگام با کنگرہ آزادی ھندوستان در تمام صحنه‎ھا حاضر بودہ و فدکاری‎های زیادی را به این سرزمین تقدیم کردہ است.


شیخ الھند مولانا محمود الحسن، مولانا حسین احمد مدنی، حکیم اجمل خان، دکتر انصاری، مولانا محمد علی جوھر، مولانا شوکت علی، مولانا ابوالکلام آزاد، عبد القادر خان و دیگر شخصیت‎ھای بزرگ ھندی اعضای این نھاد اجتماعی مذھبی هستند و در حال حاضر مولانا ارشد مدنی یکی از علمای بزرگ سنی ھندی ریاست این نھاد مھم را به عھدہ دارد.


مولانا ارشد مدنی از احترام ویژه‎ای در میان مسلمانان هند برخوردار است./988/ب902/د

ارسال نظرات