۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۵۷۸۶۱
دبیر اجرایی کنگره علامه سید نعمت الله جزایری خبر داد:

پایان مراحل چاپ کتاب نابغه فقه و حدیث

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی کنگره علامه سید نعمت الله جزایری از پایان مراحل چاپ کتاب نابغه فقه و حدیث و ارسال 40 مقاله پژوهشی به دبیرخانه اجرایی کنگره علمی علامه سید نعمت الله جزایری خبر داد.
سيد نعمت الله جزايري

 

عبدالکاظم علی نژاد، دبیر اجرایی کنگره علامه سید نعمت الله جزایری و مسؤول انجمن مفاخر استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تشریح برنامه های اجرایی و جنبی کنگره علامه سید نعمت الله جزایری، اظهار داشت: شب گذشته ستاد شهرستانی این کنگره در شهرستان شوشتر با حضور آیت الله موسوی جزایری و مدیران فرهنگی استان برگزار شد که مسؤولان بخش های مختلف کنگره گزارش های خود را به نماینده ولی فقیه در خوزستان ارائه دادند.

دبیر اجرایی کنگره علامه سید نعمت الله جزایری تصریح کرد: خوشبختانه با همت جدی مسؤولان خوزستانی برنامه های اجرایی این کنگره در حال انجام است و آماده برگزاری یک برنامه بزرگ علمی، فرهنگی و باشکوه در خوزستان هستیم.

علی نژاد با بیان این که شورای اجرایی این کنگره بر تبیین آثار و برکات علمای بزرگ خوزستان برای جوانان تأکید کرد، اظهار داشت: جوانان باید از پژوهش ها و خدمات های علمی بزرگان جهان اسلام و ایران مطلع بشوند که در این راستا مسؤولان لازم است آثار پژوهشی علما را در اختیار جوانان قرار دهند.

مسؤول انجمن مفاخر خوزستان به زمان برگزاری کنگره علمی علامه سید نعمت الله جزایری اشاره کرد و گفت: کنگره در دو روز در شهرستان های شوشتر و اهواز برگزار می شود که در شوشتر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر دهم اسفند ماه در تالار رسالت این شهرستان برگزار می شود.

دبیر اجرایی کنگره علامه سید نعمت الله جزایری اضافه کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان حضرت آیت الله سیستانی، آیت الله استادی و دیگر مسؤولان عالی رتبه کشوری از مدعوین ویژه کنگره علمی علامه سید نعمت الله جزایری است.

علی نژاد در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه کنگره علمی علامه سید نعمت الله جزایری در روز یازدهم اسفند ماه در مجتمع فرهنگی ورزشی امام رضا(علیه السلام) شهرک نفت اهواز برگزار می شود که سعی بر این است در آیین اختتامیه نیز از حضور پر برکت آیت الله استادی، امام جمعه قم استفاده کنیم.

مسؤول انجمن مفاخر خوزستان با اشاره به برنامه های جنبی کنگره علمی علامه سید نعمت الله جزایری، تصریح کرد: رونمایی از فیلم مستند علامه سید نعمت الله جزایری، رونمایی از تمبر علامه سید نعمت الله جزایری و دیگر برنامه های مختلف جنبی از مهم ترین برنامه‌ها در این کنگره است.

دبیر اجرایی کنگره علامه سید نعمت الله جزایری از پایان مراحل چاپ کتاب نابغه فقه و حدیث خبر داد و گفت: مراحل چاپ کتاب نابغه فقه و حدیث که مربوط به سرگذشت علامه سید نعمت الله جزایری است از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به پایان رسیده است و در جریان برگزاری کنگره این کتاب پخش خواهد شد.

وی با تأکید بر این این همایش جنبه علمی و پژوهشی دارد، ابراز داشت: تاکنون 40 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که در روز برگزاری کنگره از 14 مقاله برتر علمی و پژوهشی تقدیر و تجلیل خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره علامه سید نعمت الله جزایری در بخش پایانی سخنانش از رسانه های جمعی و گروهی جهت پوشش خبری و تصویری همایش دعوت کرد و ابراز داشت: شکوفایی و بالندگی همایش علمی و پژوهشی منوط به پوشش دقیق و فعالانه رسانه های تصویری و مکتوب از این همایش ها است که امیدواریم شاهد حضور پر رنگ رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاری ها در این کنگره علمی باشیم.

گفتنی است کنگره علمی علامه سید نعمت الله جزایری دهم اسفند ماه با پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مدت دو روز در شهرستان های شوشتر و اهواز آغاز به کار می کند./9461/ت302/ق

ارسال نظرات