۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۵۷۹۱۸
خطیب جمعه احساء عربستان:

برگزاری کنفرانس ضد شیعه با ادعای گفت‎وگو بین ادیان مغایرت دارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه احساء عربستان برگزاری کنفرانس‎های ضد شیعه را با ادعای تاسیس مرکز گفت‎وگو میان ادیان پادشاه این کشور مغایر دانست.
حجت الاسلام سلمان خطيب جمعه احساء عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم سلمان، خطیب جمعه احساء عربستان روز گذشته در مسجد آل الرسول (ص) این شهر، با انتقاد شدید از تفرقه‎افکنی برخی گروه‎ها گفت: احزاب و گروه‎هایی که نمی‎خواهند پیوند برادری، اتحاد و زندگی مسالمت آمیز برقرار باشد باید بدانند که استان احساء به جامعه صلح آمیز شناخته شده است.

 

وی مسؤولان را به تلاش برای حفظ وحدت ملی دعوت کرد و افزود: مسؤولان با اتخاذ تصمیم عادلانه که دربردارنده حقوق شهروندان است از پیامدهای منفی فتنه و نزاع جلوگیری کنند.

 

خطیب جمعه احساء با اشاره به تجمع دانش آموزان دختر و اهالی شیعه روستای الحلیله در اعتراض به تبعیض‎های مذهبی یکی از معلمان، اظهار داشت: مسؤولان باید از وحدت ملی و پیوند برادری دینی در این استان محافظت کنند.

 

حجت الاسلام هاشم سلمان با محکومیت تلاش برخی افراد برای گسترش فتنه میان شیعیان و اهل تسنن، تصریح کرد: درگیری‎های فرقه‎ای به صلاح وحدت ملی نیست؛ چرا که فتنه مذهبی و قومیتی را به دنبال خواهد داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از لغو کنفرانس ضد شیعه در این کشور ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: مایه تأسف است که کنفرانس ضد شیعه قرار بود با حمایت نهادی وابسته به وزارت اوقاف و ارشاد برگزار و خبر برگزاری آن نیز در خبرگزاری رسمی کشور منتشر شود.

 

خطیب جمعه احساء با اشاره به این‎که کنفرانس تبوک تضاد آشکاری با تأسیس مرکز گفت وگوی دینی در ریاض عربستان به درخواست پادشاه این کشور دارد، خاطر نشان ساخت: این اقدام نه تنها به وحدت ملی خدمت نمی کند بلکه سبب نارضایتی مردم و گسترش تفرقه و کینه میان مسلمانان می‎شود./9456/ب902/د

ارسال نظرات