۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۵۷۹۵۴
عضو مجمع غدیر شناسی ھند در گفت‎وگو با رسا:

خطر وهابیت برای اسلام بیشتر از یهود است

خبرگزاری رسا - عضو مجمع غدیر شناسی خطر وھابیت را برای ضربه زدن به اسلام بیشتر از یھود دانست و گفت: وهابی‎ها با پوشش اسلام منافع استکبار را تامین می‎کنند.
حجت الاسلام فيروز حيدر فيضي


حجت الاسلام فیروز حیدر فیضی عضو مجمع غدیر شناسی و پژوھشگر ھندی در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، وھابیت را خطری جدی برای ضربه زدن به اسلام دانست و گفت: وهابی ها بیشتر از یهود به ضرر اسلام کار می کنند.


عضو مجمع غدیر شناسی ھند با بیان این که وھابیت با انحراف از مسیر واقعی دین و افراطی‎گری موجب تخریب وجهه مسلمانان در بین دیگر ادیان شدہ است ابراز داشت: اسلام وھابی با اسلام آمریکایی بطور کامل ھمخوانی دارد.


وی بیان این که دین اسلام دین صلح و دوستی است، ترویج نظریه ھای تکفیری و عملیات انتحاری را خلاف آموزہ ھای اسلامی دانست و گفت: وھابیت با تربیت و تقویت گروہ‎ھای افراطی ھمانند صھیونیست ها امنیت منطقه را به خطر انداخته است.


این پژوھشگر ھندی با بیان اینکه روحانیان وھابی در مناظرات و گفت‎وگوهای دینی به ھیچ کدام از مبانی عقلی و منطقی پایبند نیستند تاکید کرد: پیروی از نظریه‎ھای کورکورانه عبدالوھاب و عدم ارزیابی آن با مبانی اسلامی شیوہ مبلغان وھابی است.


حجت الاسلام فیروز حیدر فیضی با اشارہ به این که توطئه‎ھای یھود به خاطر غیر اسلامی بودن آن با واکنش مسلمانان جھان روبرو می شود ابراز داشت: وھابیت با پوشش اسلامی به فعالیت‎ھای استکباری و ضددینی می‎پردازد.


وی کشتار شیعیان پاکستان به دست گروہ‎ھای افراطی وھابی را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: اختلافات مذھبی در راستای تحقق اھداف استکبار جھانی و به ضرر ملت مسلمان جھان است./988/ب911/ک

ارسال نظرات