۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۵۸۰۸۵
با حضور آیت‌الله خاتمی؛

سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه با حضور آیت‌الله خاتمی پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام خمینی (رحمةالله‌علیه) قم افتتاح شد.
افتتاح سومين نمايشگاه تخصصي کتاب حوزه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه با حضور آیت‌الله خاتمی، طلاب و روحانیون حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام خمینی (رحمةالله‌علیه) قم افتتاح شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم پورمحمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی طبا مدیر کل ارشاد قم، حجت‌الاسلام تکیه‌ای رییس ستاد اعتکاف و مسؤولان استانی حضور داشتند.
آیت‌الله خاتمی در این مراسم طی سخنانی با بیان این‌که کتاب از مهمترین ابزار انتقال فرهنگ است، بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب خوانی در کشور تأکید کرد و ابراز داشت: آمارهای کتاب خوانی در کشور ضد و نقیص است اما آنچه می‌توان گفت به حدی نیست که در شأن ملت ما باشد.
وی بر ضرورت نظارت بر نشر کتاب تأکید کرد و با بیان این‌که نظارت شایسته بر انتشار کتاب جلوی عرضه هر کتابی را می‌گیرد،‌ ابراز داشت: بالاترین خطر نشر کتاب‌های مبتذل است و اگر ناظران کتاب ـ هرچند ما به خدمت‌گذاران در این عرصه اعتماد داریم ـ غفلت کنند کتاب‌های دین زدا، اخلاق زدا، عفت زدا و انحراف زا به جامعه وارد می‌شوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همان‌گونه که نظام اسلامی وظیفه پاسداری از  جان، مال و آبروی مردم را دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وظیفه پاسداری از فرهنگ مردم را به عهده دارد.
اسماعیلی طبا مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی قم نیز در این مراسم با بیان این‌که 150 ناشر در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: در این نمایشگاه 50 هزار جلد کتاب در قالب صد غرفه عرضه شده است.
پورمحمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت چاپ کتاب‌های حوزوی و نظارت بر آن، بیان داشت: عمق کتاب‌های حوزوی باید مورد توجه قرار گیرد تا هر فردی نتواند در این عرصه گام بردارد.
گفتنی است، سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در مجتمع فرهنگی امام خمینی (رحمةالله‌علیه) قم (جنب گلزار شهدا) از 8 تا 15 اسفندماه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 15 تا 20:30 برای بازدید طلاب، فضلای حوزه علمیه و علاقه‌مندان دایر است./927/پ202/ق
ارسال نظرات