۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۵۸۰۹۳
مدیر کل ارشاد قم خبر داد؛

حضور 150 ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه کتاب حوزه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: سی ناشر خارجی و صد و پنجاه ناشر از داخل کشور در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه حضور دارند که در صد غرفه به عرضه محصولات دینی خود می‌پردازند.
افتتاح سومين نمايشگاه تخصصي کتاب حوزه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، یکی از ویژگی‌های نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه را حضور پنج ناشر از کشورهای خارجی دانست و ابراز کرد: سی ناشر خارجی و صد و بیست ناشر از داخل کشور نیز در این نمایشگاه حضور دارند که در صد غرفه به عرضه محصولات دینی خود می‌پردازند.
اسماعیلی طبا با بیان این‌که مهمترین هدف برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه استفاده پژوهشگران حوزه دین و دانشگاه از کتاب‌های دینی و تأمین کتاب برای حوزه های علمیه است، اظهار کرد: در این نمایشگاه از بهترین ناشران داخل و خارج کشور و جدید ترین آثار آنها استفاده شده است.
وی بیان داشت: برای نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه 40 درصد تخفیف در نظر گرفته شده که 20 درصد آن یارانه و از طریق وزرات ارشاد و 20 درصد از سوی ناشران به خریداران کتاب عرضه می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که کتاب‌های دینی و متناسب با جوانان باید عرضه شود، گفت: امروز شبهات فروانی در عرصه دین وجود دارد و نشر کتاب‌های دینی در این عرصه بسیار اهمیت دارد.
اسماعیلی طبا با تأکید بر این‌که ورود به عرصه نشر کتاب نیازمند تخصص است، ابراز کرد: باید با کتاب‌ سازی مقابله کرد و نمی‌توان با جمع آوری کتاب‌های دیگران کتاب دینی تألیف کرد.
وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، بیان داشت: تأمین نیاز کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه و استفاده طلاب و روحانیان از کتاب‌های دینی و حوزوی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
اسماعیلی طبا، استانداری قم، شهرداری قم، بانک صادرات، اتحادیه و تعاونی ناشران را از جمله نهادهای همکاری کننده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه برشمرد.
وی در ادامه با تأکید بر این‌که هزار و دویست ناشر در قم وجود دارند که به دلیل کمبود جا فقط صد و پنجاه ناشر در نمایشگاه حضور دارند، گفت: با وجود علاقه‌مندان فراوان در عرصه کتاب نیازمند نمایشگاه دائمی برای استفاده بهتر ناشران، زائران و مجاوران حضرت معصومه(سلام الله علیها) هستیم./927/پ203/ق
ارسال نظرات