۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۵۸۱۵۴

علامه طباطبایی به پزشک معالج خود گفت زندگی را برای مطالعه می خواهم

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان خاطره ای به نقل از مرحوم آیت الله میانجی به تبیین اهمیت فوق العاده مرحوم علامه طباطبایی به مطالعه پرداخت.
افتتاح سومين نمايشگاه تخصصي کتاب حوزه
آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در حاشیه نمایشگاه کتاب حوزه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با ابراز خوشنودی از حضور ناشران خارجی به ویژه ناشران لبنانی در نمایشگاه کتاب حوزه، گفت: نمایشگاه کتاب یک جشن فرهنگی است.
وی ادامه داد: از همه کسانی که خود را برای این جشن آماده کرده‌اند تشکر می‌کنیم؛ نفس برپایی این نمایشگاه، آمد و رفت مردم و اقدام برای تسهیل خرید مردم کار شایسته‌ای است.
امام جمعه موقت تهران در پاسخ به سؤالی که چه میزان از وقت خود را به مطالعه اختصاص می‌دهید، ابراز کرد: تمام زندگی من کتاب است برای هر درس چندین ساعت مطالعه می‌کنم؛ در حقیقت اصل در زندگی ما مطالعه است و کتاب نقش اساسی در زندگی بنده ایفا می‌کند.
وی به خاطره‌ای از علامه طباطبایی در باب اهمیت دادن به کتاب و مطالعه اشاره کرد و اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله احمدی میانجی بیان کردند که دکتر به علامه طباطبایی گفته بود، حق مطالعه ندارید و ایشان گفتند؛ من زندگی خود را برای مطالعه می‌خواهم و اگر قرار باشد که مطالعه نکنم نمی خواهم زنده باشم و ایشان تفسیر المیزان را بعد از نهی دکتر نوشتند که این امر نشان دهنده اهتمام ویژه بزرگان ما به مطالعه است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسالت مؤلفان در ترویج دین را سنگین ارزیابی کرد و گفت: مؤلفان باید به همان شیوه مرحوم شهید مطهری که در عرصه نیازها دست به قلم می‌شد حرکت کنند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سبک زندگی دینی، بیان کرد:‌ تبیین سبک زندکی در عرصه سیاسی، دینی، اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی از دیدگاه قرآن و روایات و شبهه زدایی از وظایف اصلی مؤلفان است.
وی با بیان این‌که علمای گذشته به اشباع نیازهای فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشتند، اظهار کرد: امیدواریم علمای فعلی نیز با تأسی به گذشتگان این راه را ادامه دهند.
آیت‌الله خاتمی در پایان با اشاره به نقش اساسی کتاب در زندگی بشری، تصریح کرد: کتاب شکل دهنده فرهنگ انسان است، گرچه ابزارهای جدید درزندگی وارد شده اما این ابزارها نمی‌توانند جای کتاب را بگیرند./927/پ202/ق
ارسال نظرات