۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۵۸۲۸۰

تقسیم بهشت و حور العین از سوی علمای وهابی

خبرگزاری رسا ـ خانواده‎های تروریست‎هایی که پس از گذراندن حبس در عراق به عربستان بازگشته‎اند از فتوای مشروعیت جهاد در عراق و تقسیم بهشت و حور العین از سوی علمای وهابی به عنوان عامل انحراف فرزندان خود یاد کردند.
وهابيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پدر یکی از تروریست‎هایی که پس از 6 سال حبس در عراق به عربستان بازگشته است در گفت‎وگو با روزنامه الریاض این کشور از دعوت علمای وهابی از جوانان برای انجام عملیات تروریستی به بهانه جهاد به شدت انتقاد کرد.

 

وی گفت: فرزندم تنها 16 سال داشت که به عراق رفت و هم اکنون پس از تحمل 6 سال حبس به اتهام فعالیت تروریستی در عراق به عربستان بازگشت.

 

پدر این تروریست عربستانی از فتواهای علمای وهابی به عنوان عامل اصلی انحراف جوانان یاد کرد و افزود: شیوخ و ائمه مساجدی که جوانان را به جهاد تشویق می‎کنند و نوجوانان و جوانان را منحرف می‎سازند نیز باید به سزای اعمال خود برسند.

 

وی اظهار داشت: ائمه مساجد به پسرم می‎گفتند که بهشت در دست راست و حور العین در دست چپ تو است و فرزندم را با این شعارهای زیبا فریب دادند، اما خودشان در عربستان باقی مانده و به نوشیدن قهوه زعفرانی و خرما ادامه دادند.

 

برادر زید الشمری یکی دیگر از تروریست‎های بازگشته به عربستان نیز در گفت‎وگو با روزنامه الریاض، تصریح کرد: زید، یکسال قبل از رفتن به عراق، دومین سال دانشکده اقتصاد در دانشگاه ملک سعود را سپری می کرد و 20 ساله بود، . وی پس از صدور فتوای امضا شده از سوی 26 شیخ درباره مشروع بودن "جهاد" در عراق به این کشور رفت.

 

وی تأکید کرد: گناهکار کسی است که فتوا داد و این مسیر را برای او هموار کرد./980/ب102/د

ارسال نظرات