۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۵۸۳۱۲
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا:

عربستان به شدت در حال تجهیز مخالفان نظام سوریه است

خبر گزاری رسا ـ روزنامه نیویورک تایمز آمریکایی با اشاره به خرید سلاح عربستان از بلژیک و ارسال آن به تروریست‎های سوری، تأکید کرد که این امر نمی‎تواند نظام بشار اسد را سرنگون سازد.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از خرید سلاح از سوی عربستان سعودی و ارسال آن به تروریست‎های سوری خبر داد و نوشت: عربستان سعودی از دسامبر گذشته به خرید سلاح از کرواسی و ارسال آن از اردن به سوریه می‎پردازد تا زمینه افزایش کشتار و سرنگونی نظام بشار اسد را فراهم کند.

 

این روزنامه افزود: ارسال سلاح به سوریه نشان می‎دهد که غرب و برخی حکومت‎های عربی می‎خواهند ارتش سوریه را تضعیف ساخته و به اهداف خود در این کشور دست یابند.

 

نیویورک تایمز با اشاره به نقش آمریکا در ارسال این محموله سلاح به سوریه، اظهار داشت: آمریکا در ارسال سلاح به سوریه نقش دارد، ولی این مسأله را به صورت آشکار بیان نمی‎کند.

 

روزنامه نیویورک تایمز تأکید کرد: برخی از مقامات عالیرتبه آمریکا ارسال سلاح به سوریه را عامل تقویت گروه‎های معارض می‎دانند، ولی در حقیقت مخالفان نظام بشار اسد بسیار شکننده و غیرمنسجم هستند و ارسال سلاح از سوی عربستان به این گروه‎ها نمی‎تواند نقطه عطفی برای آنان باشد./9456/ب903/د

ارسال نظرات