۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۵۸۳۶۳
در دانشکده فقه کوفه؛

همایش بینش سیاسی علمای نجف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بینش سیاسی علمای نجف در صد سال گذشته، با حضور علما و شخصیت‎های مختلف در دانشکده فقه دانشگاه کوفه برگزار شد.
دانشگاه کوفه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش سالانه دانشکده فقه دانشگاه کوفه با عنوان «بینش سیاسی علمای نجف اشرف در صد سال گذشته»، روز گذشته با حضور علما، اندیشمندان، استادان دانشگاه، طلاب علوم دینی و دانشجویان در این شهر برگزار شد.

 

این همایش سالانه از سوی دانشگاه کوفه برگزار می‌شود و هدف آن تبیین ابعاد مختلف حوزه نجف در زمینه فقه است، اما امسال به بررسی بینش سیاسی علمای نجف اختصاص یافت.

 

علی الحجی، معاون دانشکده فقه دانشگاه کوفه درباره این همایش، گفت: دانشکده فقه، همایش امسال را به بررسی بینش سیاسی علمای نجف اختصاص داد و به بررسی آثار گرانبهای آنان در حوزهای مختلف سیاسی، علمی و فرهنگی پرداخت.


وی افزود: این همایش شاهد حضور پرشکوه شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی و بحث‌ و گفت‌وگوهای بسیار مفیدی در زمینه‌های مختلف بود.


معاون دانشکده فقه کوفه تصریح کرد: شرکت‌کنندگان با اشاره به نقش تاثیرگذار علمای نجف در تقویت وحدت و یکپارچگی کشور عراق، بر ادامه این روند در سال‎های اخیر از سوی مراجع نجف تاکید کردند.

 

الحجی در پایان اظهار داشت: مصداق بارز نقش وحدت آمیزانه علمای عراق در موضع گیری‌های حضرت آیت‌الله سیدعلی سیستانی در راستای حفظ و پاسداری از جان شهروندان عراقی و دوری از اختلافات طایفه‌ای مشاهده می‌شود./980/ب902/د

ارسال نظرات