۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۵۸۳۸۹
یکی از شیوخ سلفی مصر:

جبهه نجات ملی در حال گمراهی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از شیوخ سلفی مصر، جبهه نجات ملی این کشور که عمر موسی و محمد البرادعی از اعضای اصلی آن هستند را عامل گمراهی جوانان خواند و بر لزوم انحلال آن تأکید کرد.
شيخ حازم ابواسماعيل از شيوخ سلفي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حازم ابو اسماعیل از شیوخ سلفی مصر در تجمع مردمی که در استان شرقیه برگزار شد،  جبهه نجات مصر را به ضربه زدن به ثبات و امنیت کشور متهم کرد و گفت: مصر نعمت از بین رفتن استبداد را به دست آورد، اما این توطئه گران (جبهه نجات مصر) جوانان را فریب دادند.

 

وی که حزب بدون مجوزی را در مصر راه اندازی کرده است، از مردم این کشور خواست علیه جبهه نجات مصر متحد شده و با توطئه‎گرانی که درصدد ضربه زدن به امنیت و ثبات کشور هستند، مقابله کنند.

 

شیخ ابواسماعیل همچنین نهادهای مصری را تحت نفوذ آمریکا دانست و تصریح کرد: کشمکش ما با آمریکایی‎هاست، آنها موفق شدند در مصر نفوذ کنند و ما را به جان هم بیاندازند تا به نقطه اول بازگردیم.

 

شیخ حازم ابو اسماعیل سال گذشته به دلیل این که مادرش تابعیت آمریکایی دارد از شرکت در انتخابات محروم شد، اما وی این موضوع را یک اتهام می داند و همواره آن را نفی کرده است. 

 

گفتنی است عمر موسی دبیر کل پیشین اتحادیه عرب، محمد البرادعی مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی هسته‎ای و حمدین صباحی رهبر ناصری‎های مصر از اعضای برجسته جبهه نجات مصر هستند.

 

این جبهه با سیاست‎های محمد مرسی رئیس جمهور مصر و اخوان المسلمین مخالف است. جبهه نجات در پی نشست روز سه شنبه (هشتم اسفند ماه)، انتخابات پارلمانی پیش از موعد که محمد مرسی با هدف پایان دادن به بحران درصدد برگزاری آن است را تحریم کرد.

 

پارلمان مصر، سال گذشته با حکم دادگاه قانون اساسی این کشور منحل شد و مخالفان نیز با دولت بر سر قانون اساسی مصوب اختلاف دارند./980/ب103/د

ارسال نظرات