۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۵۸۸۶۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توجه ویژه به حوزه کتاب در بودجه 92 ضروری است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که در بودجه سال 92 توجه کافی و ویژه ای به حوزه نشر؛ کتاب و مطبوعات شود.
وزير ارشاد

  

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی روز شنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: تنها راه تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه در ایران همه مردم باید اهل مطالعه شوند، ترویج فرهنگ کتابخوانی از سنین کودکی است.
 
به گفته وی، اگر کودکان از همان سنین ابتدایی با کتاب مأنوس شوند بطور قطع این مسیر را تا پایان زندگی ادامه خواهند داد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به برپایی نمایشگاه های یاد یار مهربان در استان های مختلف توضیح داد: متاسفانه به دلیل کمبود بودجه، امکان برپایی این نمایشگاه ها در استان ها بصورت سالانه وجود ندارد.
 
حسینی تاکید کرد: با این وجود امسال 29 نمایشگاه عمومی و تخصصی در حوزه نشر برپا شده و اکنون در استان قم نمایشگاه تخصصی کتب دینی و حوزوی برپاست.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین از معلمان و مسؤولان آموزش و پرورش درخواست کرد تلاش بیشتری در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان داشته باشند.
 
وزیر ارشاد با یادآوری اینکه هرمقدار در حوزه نشر هزینه شود سرمایه گذاری به هدر نمی رود گفت: امروزه کتاب رقبای فراوانی از جمله فناوری های نوین ارتباطی دارد و برای آنکه کشش و جذابیت لازم در این بخش ایجاد شود نیازمند توجه بیشتر به محتوا هستیم.
 
حسینی همچنین گفت که هرچند کشورهای غربی با ساختن فیلم هایی همچون آرگو، سیصد و بدون دخترم هرگز تلاش کردند ایرانیان را بدون فرهنگ نشان دهند اما ما باید تلاش کنیم با برپایی نمایشگاه هایی از این دست، فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را به جهانیان نشان دهیم.
 
دهمین نمایشگاه یاد یار مهربان با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، علی اکبر اشعری رییس باغ کتاب و جمعی از مسؤولان شهری و فرهنگی در محل باغ کتاب افتتاح شد، این نمایشگاه تا 18 اسفند ماه ادامه دارد./913/د102/ق
ارسال نظرات