۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۵۸۹۶۱
اندیشمند شیعه مصر:

برخی کشورهای عربی ادامه فتنه سوریه را همسو با منافع خود می‎دانند

خبرگزاری رسا ـ یکی از اندیشمندان مصری، عملیات تروریستی در سوریه را با هدف به زانو درآوردن حکومت بشار اسد در راستای سیاست‌های اسراییلی و آمریکایی عنوان کرد.
احمد راسم النفيس انديشمند شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر در سایت اینترنتی خود به تحلیل انفجارهای تروریستی بحران کنونی سوریه پرداخت و نوشت: کشتار غیرنظامیان در سوریه به سبک انفجارهای عراق نمی‌تواند حاصل یک کار فردی باشد، بلکه مطمئنا این جنایت به واسطه حمایت‌های بین المللی صورت می‎گیرد.

 

وی افزود: هدف این انفجارها نیز به زانو درآوردن حکومت سوریه و القای ناتوانی این حکومت در دفاع از مردم است تا از این راه حکومت بشار اسد را مجبور به عقب نشینی کنند.

 

النفیس با اشاره به سکوت جوامع بین الملل و عربی در قبال این انفجار‌ها، اظهار داشت: برخی کشورهای عربی و اسلامی همواره بشار اسد را مسؤول کشتار ملت سوریه می‌دانستند و اقدامات شورشیان سوریه را در راستای حمایت از ملت این کشور عنوان می‌کردند، اما جالب اینجاست که پس از این انفجارها که قربانیان آن مردم بی‌گناه و غیرنظامی سوری بودند هیچ عکس العملی نشان ندادند.

 

این اندیشمند شیعه ادامه داد: بی‌تفاوتی این کشورها به این انفجار نشان دهنده عدم واقعیت ادعای آنها درباره دوستی با ملت سوریه است و صرفا به دنبال دستیابی به منافع خود هستند.

 

وی تأکید کرد: اگر آنها در حمایت خود از ملت سوریه واقعا صادق بودند، از این ملت در برابر گروه‌های تکفیری و شاخه‌های القاعده دفاع می‌کردند.

 

این اندیشمند مصری در پایان با ابراز نگرانی از آینده سوریه، گفت: شرایط کنونی سوریه حاصل نقشه آمریکایی و اسراییلی است و هر کسی که ادعا می‌کند دوست ملت سوریه است باید در برابر این توطئه شرورانه استقامت و از مردم مظلوم سوریه حمایت کند./980/ب902/د

ارسال نظرات