۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۵۹۰۲۹
رییس مجلس لبنان:

فتنه از هرجای لبنان سردرآورده است

خبرگزاری رسا ـ در حالی که رییس مجلس لبنان درباره توطئه‌ها برای ایجاد ناامنی در این کشور هشدار می دهد وزیر کشور لبنان نیز اعلام کرد که احمد‌الاسیر شیخ سلفی فتنه‌انگیز احضار شده است.
نبيه بري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه بری، رییس مجلس لبنان در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی السفیر، اوضاع امنیتی در کشورش را بسیار نگران کننده دانست و تاکید کرد: فتنه‌های انفجاری از هر جایی سر برآورده است.

 

نبیه بری خواستار تعامل جدی ارتش و دستگاه امنیتی با برخی پدیده‌ها و ناامنی‌ها در راستای ایجاد فتنه انگیزی بین مردم لبنان شد.

 

از سوی دیگر مروان شربل وزیر کشور لبنان نیز به السفیر گفت: شورای عالی دفاع لبنان در ممانعت از بسته شدن مسیرها و پدیده های مسلحانه در شهر صیدا در پی تحصن طرفداران احمد الاسیر شیخ سلفی همچنان پابرجا است.

 

وی افزود: شیخ اسیر، مفتی تندرو سلفی‎های شهر صیدا اجازه ندارد که تحصن خود را فراتر از مسجد بلال بن رباح برگزار کند و اگر دیروز نیز در میدان النجمه تحصن کردند نیروهای نظامی و امنیتی اجازه ماندن طولانی مدت به آنها را ندادند.

 

مروان شربل گفت: شیخ اسیر به ژاندارمری شهر صیدا فراخوانده شده است تا درباره اقدامات خود توضیح بدهد و اگر حاضر نشود دستگاه قضایی مشخص می کند که چگونه با وی تعامل کند و ممکن است که حکم بازداشت وی و یا هر اقدام مناسب دیگری علیه وی صادر شود.

 

شیخ احمد الاسیر با حمایت مالی خارجی به آموزش مسلحانه جوانان تندروی لبنانی در شهر صیدا و فتنه انگیزی علیه حزب الله مشغول شده است و هر از چند گاهی، اوضاع این شهر را به بهانه های مختلف ناآرام می کند.

 

وزیر کشور لبنان نیز در همین راستا به شیخ اسیر هشدار داده است که در صورت هر گونه حرکت مسلحانه با برخورد قاطع ارتش و نیروهای امنیتی مواجه خواهد و هیچ کس حق ندارد امنیت شهر صیدا را به هم بزند./994/ب103/د

ارسال نظرات