۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۵۹۶۳۷
یکی از علمای بحرین:

بحران در پرتو راهکارهای امنیتی آل‎خلیفه تشدید می‎شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه بحرین، گفت‌وگوهای برگزار شده با آل‌خلیفه را به دلیل عدم جدیت این رژیم بی‌فایده توصیف کرد.
آيت الله عبدالله غريفي از علماي شيعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین، شب گذشته در مسجد امام صادق(ع) شهر قفول با انتقاد از عملکرد نیروهای امنیتی درقبال تظاهرکنندگان، گفت: تا زمانی که آل‌خلیفه بخواهد از راهکارهای امنیتی و خشونت‌آمیز برای مقابله با اعتراضات و پایان مشکلات کشور استفاده کند، بحران در بحرین ادامه پیدا کرده و وضع کشور وخامت می‎گراید.

 

وی ادامه داد: با قتل و سرکوب مردم بی‌گناه نمی‌توان به اعتراضات پایان داد، آل‌خلیفه با استفاده از این گزینه تنها کار را برای خود دشوارتر می‌کند.

 

آیت الله غریفی، گفت‌وگوهای برگزار شده را بی‌فایده خواند و خاطر نشان کرد: آل‌خلیفه با وجود حضور احزاب معارض در گفت‌وگوها با جدیت به آن نمی‎نگرد و همین امر سبب شکست گفت‌‎وگوها و بی‌ثمر بودن آن شده است.

 

وی بر لزوم حضور نماینده‎ای مستقیم از سوی آل‌خلیفه تأکید کرد و اظهار داشت: گفت‌وگو با احزاب همسو با رژیم آل‌خلیفه فایده‌ای ندارد و تنها سبب ایجاد خلل در روند گفت‌وگوها و نتیجه نداشتن آن خواهد شد.

 

آیت‌الله غریفی افزود: حق طبیعی احزاب معارض است که خواستار گفت‌وگو با نماینده آل‌خلیفه به جای گفت‌وگو با احزاب همسو با این رژیم باشند.

 

این عالم بحرینی تصریح کرد: پادشاه بحرین به جای گفت‎وگوی مستقیم با معارضان و حل مشکلات مردم، واسطه‌هایی را برای حضور در جلسات گفت‌وگو فرستاد که همین امر سبب ناکارآمد بودن آن شد.

 

سید عبدالله غریفی در پایان با تاکید بر لزوم انجام همه پرسی در مورد خروجی گفت‌وگوها بیان داشت: مردم، مصدر حکومت در بحرین هستند و هر اقدامی بدون انجام همه‌پرسی غیرقابل قبول و ناکارآمد است./980/ب901/د

ارسال نظرات