۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۶۰۱۳۳
اندیشمند شیعه مصری:

مخالفت با روابط ایران و مصر در راستای منافع آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اندیشمندان شیعه مصر از به خطر افتادن منافع برخی کشورهای غربی و غربی به عنوان عامل اصلی مخالفت با بهبود روابط میان این کشور و ایران یاد کرد.
احمد راسم النفيس انديشمند شيعه مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر در سایت شخصی خود با انتقاد از موج ایران هراسی در این کشور به بررسی دلایل این امر پرداخت.

 

وی با اشاره به سفر چند روز پیش هشام القندیل نخست وزیر مصر به عراق و دیدار با علما و سیاستمداران شیعه، گفت: هشام القندیل در عراق با شماری از شخصیت‌های شیعی دیدار کرد، اما هیچ‎گونه واکنش منفی در فضای سیاسی مصر ایجاد نشد.

 

النفیس ادامه داد: این اتقاق در حالی صورت می‌گیرد که سفر وزیر گردشگری مصر به ایران با واکنش‌هایی تندی از سوی برخی احزاب و سیاستمداران مصری همراه بود.

 

این اندیشمند مصری دلیل این تناقض را مبارزه ایران با سیاست‌های آمریکا دانست و عنوان کرد: واکنش تند برخی به روابط ایران و قاهره در راستای اهداف برخی کشورهای عربی و غربی است.

 

وی افزود: آنان از ترویج و اشاعه تشیع نمی‌ترسند بلکه ترس آنان از به خطر افتادن منافع آمریکا و همپیمانان آن در مصر است.

 

النفیس در پایان با انتقاد از سیاست برخی کشورهای عربی در اعتماد به آمریکا، تصریح کرد:  آمریکا همانگونه که به حمایت خود از رژیم مبارک پایان داد روزی از حمایت حاکمان عربی  دست می‌کشد./980/ب902/د

ارسال نظرات