۰۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۸
کد خبر: ۱۶۰۴۸۳

انتقاد روزنامه انگلیسی از حمایت غرب از عربستان

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی از حمایت بریطانیا وکشورهای غربی از نظام دیکتاوری آل سعود انتقاد کرد.
رژيم دآل سعود

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ایندیپندنت انگلیسی از حمایت لندن و کشورهای غربی از رژیم دیکتاتورآل سعود که با کارگران خارجی مانند برده و با غیر مسلمانان با تحقیر رفتار می کنند انتقاد کرد.

این روزنامه انگلیسی درمقاله تحت عنوان « چرا از دیکتاتور های وهابی حمایت می‌کنیم؟» افزود: با وجود اینکه زن عربستانی به کندی به برخی از حقوق خود دست می یابد اما در پایان کار شرایط زن سعودی اسفناک است و همه نشانه های خشونت خانگی در حق آنان پنهان می شود.

ایندیپندنت نوشت:  همچنین دستگاه قضایی عربستان سعودی نیز در برابر این مسأله جوابگو نیست و تنها سیاست اشد مجازات را دنبال می کند و حکومت نیز اقدام به جاسوسی علیه شهروندان خود می کند و با کارگران خارجی،غیر مسلمانان و مسلمانان غیر سنی نیز با تحقیر برخورد  می کنند و همه اینها نگاه ها را به سوی این  حکومت و حاکمان دیکتاتورجلب می شود.

روزنامه ایندیپندنت انگلیسی به سرعت انتشار اندیشه وهابیت از شمال به جنوب واز شرق به غرب اشاره کرد واعلام کرد: وهابی ها از بخش های مختلفی از لحاظ مالی حمایت می شوند و دامنه نفوذشان در هند، بنگلادش، کنیا، مصر و تعدادی از کشورهای غربی است.

در مقاله این روزنامه آمده است که وهابی ها به خشونت وتعصب و افراط گرای روی می آورند که یکی از اقدامات آنها حادثه 11 سپتامبر در آمریکا بود که به رهبری یکی از شخصیت های عربستانی صورت گرفت.

این روزنامه ادامه داد: در سال 2002 روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از یک کارشناس در وزارت جنگ آمریکا گزارش داد که عربستان سعودی در سطوح مختلف فعالیت های تروریستی حضور دارد و بسیاری از اقدامات تروریستی را برنامه ریزی و یا حمایت مالی می کند.

این روزنامه انگلیسی نوشت: ممکن است نفت یکی ازنقش اساسی در روابط میان غرب وعربستان سعودی باشد اما دردسامبر سال 2012 میلادی طبق توافقنامه سازمان اطلاعات انرژی آمریکا ونزوئلا دومین کشور تامین کننده نفت خام آمریکا  وعربستان سعودی سومین کشوربوده است با این وجود کشورهای غربی در برابر امپراطوری شر وتروریسم عربستان سعودی سکوت اختیار می کنند./9456/ب903/ک

ارسال نظرات