۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۶۰۶۷۴

«تمام سلام» مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شد

خبرگزاری رسا ـ تمام سلام پس از نشستی فشرده از سوی رؤوسای لبنان مامور به تشکیل کابینه شد.
تمام سلام نخست وزير لبنان

 

به گزراش خبرگزاری رسا به نقل المنار، تمام سلام پس از نشست با میشل سلیمان رییس جمهور و نبیه بری رییس پارلمان در کاخ بعبدای ریاست جمهوری به عنوان نخست وزیر لبنان معرفی و مامور به تشکیل کابینه شد.


تمام سلام در حالی به این منصب رسید که 124 نماینده پارلمان به او رأی اعتماد دادند.


سلام در سخنرانی قبل از اعلام وی به عنوان نخست وزیری لبنان، آبادانی این کشور را از اهداف خود بر شمرد و گفت: اتمام و اجرای قانون انتخابات، ثبات امنیت ملی و توجه به مصالح ملت از برنامه های آتی است که باید با همکاری مردم و مقاومت انجام داد.


وی سلاح مقاومت را ضامن امنیت لبنان دانست و تأکید کرد: ما در کنار مقاومت در مقابل دشمنان ایستادگی می‎کنیم.


گفتنی است که اختلاف نظر برسر تمدید حضور سرلشکر اشرف ریفی در دستگاه امنیت عمومی لبنان و تشکیل کمیته نظارت بر انتخابات موجب انفجار بحران داخلی در لبنان شد تا رهاورد این اقدام، انتخاب گزینه استعفا توسط نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان و کابینه‌اش باشد تا به این ترتیب حضور ریفی در دستگاه امنیت عمومی لبنان درحالی تمدید شود که مدت چندانی به بازنشستگی ریفی باقی نمانده که اوایل ماه جاری میلادی صورت خواهد گرفت و هیأت نظارت بر انتخاباتی براساس قوانین دهه شصت تشکیل شود.


به این ترتیب آنچه پیش بینی می‌شد، اتفاق افتاد و سیاست خودداری و صبوری میقاتی در برابر فشارهای بین المللی و منطقه‌ای از جمله فشارهای آمریکایی و سعودی برای سرنگونی دولت لبنان راه به جایی نبرد. افزون بر اینکه اوضاع بحرانی داخل لبنان عامل دیگری جهت استعفای میقاتی شد./994/
ب902/د

ارسال نظرات