۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۶۰۷۳۷

توطئه آمریکا برای ترور شخصیت‎های ضد امپریالیسم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری موقت ونزوئلا، آمریکا را به توطئه برای ترور خود متهم کرد و گفت: آمریکا به دنبال از بین بردن شخصیت‎های ضد امپریالیسم جهان است.
نيکلاس مادورو ـ ونزوئلا


به گزارش خبرگزاری رسا،‌ نیکلاس مادورو، رییس جمهور موقت ونزوئلا و نامزد انتخابات 14آوریل ریاست جمهوری این کشور، روز گذشته در شبکه تلویزیون دولتی ونزوئلا از توطئه آمریکا برای قتل وی خبر داد.


وی، راجر نوریگا و اوتو رایش مقامات سابق آمریکا را به همدستی با سوسیالیست‎ها و راست‎گراها برای قتل خود متهم کرد و گفت: مقامات آمریکایی با همکاری متحدان خود در منطقه به دنبال ایجاد تنش و ترور شخصیت‎های ضد امپریالیسم هستند.


مادورو افزود: آنها می‌خواهند مرا بکشند چرا که می‌دانند در انتخاباتی سالم و آزاد پیروز نخواهند شد.


وی اقدام به قتل و ترور برای ایجاد رعب و وحشت، تخریب شبکه برق ملی با هدف ایجاد ناآرامی و قتل رییس جمهور موقت را از اهداف شوم جریان راست‎گرا عنوان کرد.


رییس جمهور موقت ونزوئلا تصریح کرد: مردم می‎توانند در تاریخ 14آوریل تصمیم بگیرند که کدام یک از مدل حکومت بولیواری، دموکراتیک مستقل و وابسته به امپریالیسم و سرمایه داری نئولیبرالی را می‎خواهند.


گفتنی است که نیکلاس مادورو چپ‎گرا و هنری کاپریلس راست‎گرا  اصلی‎ترین نامزدها برای دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا هستند./994/
ب902/د

ارسال نظرات