۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۶۰۹۳۸

انتقاد شدید علمای شیعه بحرین از توهین مفتی عربستان به تشیع

خبرگزاری رسا ـ شورای اسلامی علمای بحرین از باطل و خطرناک خواندن تشیع برای جهان اسلام از سوی مفتی عربستان سعودی به شدت انتقاد کردند.
مجلس اسلامي علماي شيعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اسلامی علمای بحرین در پیامی از توهین مفتی عربستان به شیعیان و باطل خواندن مذهب تشیع به شدت انتقاد کرد.

 

در این پیام آمده است: تشیع مذهبی اصیل در اسلام است و شیعیان جزئی جدا ناپذیر از امت اسلامی هستند که بیش از دیگران به وحدت، قدرت، عزت و کرامت اسلام حرص دارند. اختلاف مذهبی از نظر شیعیان تنها اختلاف در فهم اسلام است که حتی در یک مذهب نیز دیده می شود و مانعی برای همزیستی و همکاری مسالمت آمیز در چارچوب خدمت به مصالح اسلام نیست.

 

شورای اسلامی علمای بحرین افزود: جنبشهای سیاسی در کشورهای مختلف نباید از چارچوب سیاست خارج شده و به بازی مذهبی و قومیتی منجر شود. مذهبی خواندن مطالبات سیاسی و ملی ملتهای مسلمان خیانت به امت به شمار می آید.

 

این شورا تأکید کرد: علمای امت باید با حمایت از حقوق مشروع با ملتهای خود صادق بوده و آنان را از خطرهای فتنه مذهبی دور سازند و از حاکمان بخواهند که با مردم منصف و عادل باشند نه اینکه خود به فتنه انگیزی بپردازند.

 

علمای شیعه بحرین با انتقاد شدید از توهین مفتی عربستان در خطبه های نماز جمعه ریاض به شیعیان، خاطر نشان ساختند: چنین سخنانی را به شدت محکوم ساخته و بر لزوم وحدت میان مسلمانان و ایستادگی یکپارچه در برابر دشمن واقعی که استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است، تأکید می کنیم.

 

گفتنی است شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ، مفتی عربستان که همواره به اظهارات و فتواهای ضد شیعه می پردازد در تازه ترین سخنان خود بر لزوم ایستادگی در برابر عقاید شیعیان تاکید کرد و مدعی شد که تشیع درصدد هدف قرار دادن عقاید مسلمانان است و باید به سرعت در برابر آن ایستاد./980/ب902/د

ارسال نظرات