۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۶۱۰۹۴
یکی از علمای بحرین:

شهید صدر نابغه علمی بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه بحرین به بررسی سیره حضرت آیت الله شهید محمدباقر صدر پرداخت و از این شهید به عنوان نابغه علمی یاد کرد.
آيت الله سيد عبدالله غريفي از علماي شيعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست فکری سی و سومین سالروز شهادت حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر، روز گذشته با عنوان «گزیده ای از سیره شهید صدر» با حضور علمای شیعه بحرین در منطقه بلاد القدیم برگزار شد.

 

آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای شیعه بحرین در این نشست به نبوغ علمی شهید صدر در دوران ابتدایی تحصیل و بحث و بررسی مکتب مارکسیسم در 7 سالگی اشاره و از این دوران به عنوان معجزه و نبوغ این عالم یاد کرد.

 

وی گفت: شهید صدر در خانواده علم و علما پرورش یافت و با وجود فقر و محرومیت شدید بر ادامه تحصیل در حوزه علمیه پافشاری کرد.

 

این عالم شیعه افزود: این شهید بر حضور قلب در نماز توجه ویژه ای داشت و در عبادت تأمل و تدبر فراوانی می کرد.

 

آیت الله غریفی از محاصره 9 ماهه منزل شهید صدر از سوی دیکتاتوری صدام یاد کرد و اظهار داشت: این شهید و خانواده اش به مدت 9 ماه در منزل محاصره شده بود و تنها با لقمه های اندکی از نان به رفع گرسنگی می پرداختند.

 

وی با بیان شیوه شهادت شهید صدر و کشف قبر وی پس از سرنگونی نظام صدام، تصریح کرد: گمانه زنی ها از دفن شهید بنت الهدی، خواهر شهید صدر در کنار وی خبر می داد، اما قبر این بانوی شهید نامعلوم باقی ماند و احتمال این که بدن وی در حوض اسید انداخته شده باشد، وجود دارد.

 

این عالم بحرینی تأکید کرد: پیکر این بانوی شهید همانند مادرش حضرت زهرا(س) مخفی باقی ماند تا با دخت پیامبر(س) همدرد باشد./980/ب902/د

ارسال نظرات