۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۶۱۰۹۹

پیام تسلیت آیت‌الله تسخیری به مناسبت در گذشت آیت الله فضلی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به مناسبت در گذشت آیت الله فضلی پیام تسلیتی صادر کرد.
آيت الله شيخ عبدالهادي الفضلي از علماي فقيد عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مناسبت در گذشت اندیشمند بزرگ جهان اسلام «آیت‌الله شیخ عبدالهادی الفضلی» پیام تسلیتی صادر کرد.

 متن پیام آیت‌الله تسخیری به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر درگذشت علامه اندیشمند آیت‌الله شیخ عبدالهادی الفضلی(رحمة الله) ما را به شدت متأثر کرد.

ایشان دانشمندی مبرز از پرچم‌داران اسلام بود که رسالت سنگینی را به دوش کشید و خود را وقف خدمت به اسلام در زمینه‌های مختلف فقهی، اصولی، تاریخی و ادبی نمود.

وی کتاب‌های زیادی تألیف کرد که برخی از آن‌ها مرجع علمی محققان و پژوهشگران است؛ و طلاب و دانشجویان زیادی را در رشته‌های مختلف حوزوی و دانشگاهی تربیت نمود؛ وی در طول عمر شریفش در کشورهای مختلفی حاضر شد و به تبلیغ اسلام پرداخت.

ایشان اندیشمندی پرفروغ، دانشمندی جامع، نویسنده‌ای بزرگ، و تربیت کننده‌ای دین‌مدار و مردمی بود که شگفتی حوزه‌های علمیه و علمای علمای اعلام را برانگیخته بود؛ آن‌چنان که «مرحوم آغا بزرگ طهرانی» او را فردی معرفی می‌کند که «در جوانی به بالاترین مراتب کمال دست یافته است»، و «آیت‌الله شهید امام محمدباقر صدر» درباره او فرمود «ایشان باعث سربلندی هستند و در حوزه علمیه عظیم نجف، فردی برجسته به شمار می‌رود».

خداوند او را مورد رحمت خود قرار دهد و ایشان را با انبیا، صدیقان، شهدا و صالحین محشور نماید.

این‌جانب از سوی علمای تقریب، مراتب تسلیت خود را به «امام خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها به ویژه اهالی منطقه شرقی کشور عربستان سعودی که همواره از روح پاک و علم فراوان او بهره‌مند بودند اعلام می‌کنم.

محمدعلی تسخیری

رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

19 فروردین 1392

/993/ب101/د

ارسال نظرات