۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۶۱۵۱۸
نشنال اینترست:

ایرانی‌ها درباره نیت توافق غرب با ایران تردید دارند

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه خبری ـ تحلیلی در گزارشی درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکره با گروه ۱+۵ تاکید کرد ایرانی‌ها درباره اینکه غرب واقعاً خواستار توافق با ایران است، تردید دارند.
ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، نشنال اینترست در مطلبی با عنوان «هدف از گفت‌وگوها با ایران را مشخص کنید» به قلم «پال آر. پیلار» می‌نویسد: با وجودی که مشخص است که انتقاد از رویکرد یک گروه در مذاکرات در صورتی که منتقد مربوطه به اتاق مذاکرات یا جلسات برنامه‌ریزی هر یک از طرفین دسترسی نداشته باشد، باید با تردید انجام شود اما به نظر می‌رسد که آمریکا و شرکایش در 1+5 بر برخی اشتباهات خود در چگونگی رویکردشان در مذاکرات هسته‌ای با ایران اصرار می‌ورزند.

 

این  پایگاه خبری ـ تحلیلی افزود: غرب دلایل متعددی را برای ایرانیها فراهم کرده تا فکر کنند زمان خود را بیهوده هدر می‌دهند زیرا در حالی که مذاکرات ادامه می‌یابند، تحریم‌های اقتصادی و همانطور که برخی امیدوارند، تحریم‌های سیاسی تاثیر خود را بر جای می‌گذارند.

 

نشنال اینترست نوشت: گروه 1+5 بدون جلوگیری از توافقات گسترده‌تر با ایران در آینده (از جمله مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای) باید موضع خود را برای دستیابی به دو توافق موقت بازنگری کند.

 

یکی از این مسائل برداشتن جزئی و متعادل برخی تحریم‌ها در ازای برخی محدودیت‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران و دیگری بیانیه‌ای درباره اصول توافق نهایی با ایران در آینده و موکول کردن مذاکره درباره جزئیات آنها به فرصت بعدی است. دستیابی به موضع مشترک برای چنین بیانیه‌ای حتی بدون در نظر گرفتن جزئیات نیاز به چانه‌زنی‌های سختی دارد اما چنین تلاشی به امتحانش می‌‌ارزد./982/ب101/د

ارسال نظرات