۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۶۱۸۳۳
واشنگتن پست مطرح کرد:

حضور مخفیانه آمریکایی‌ها در حلب به بهانه کمک به مردم سوریه

خبرگزاری رسا ـ روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از حضور مخفیانه گروهی از غربی‌ها در حلب به منظور کمک بشردوستانه به مردم سوریه خبر داد آنهم در شرایطی که پیشتر اخباری از ارسال سلاح توسط آمریکایی‌ها به شورشیان سوری در قالب همین کمک‌ها منتشر شده است.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «راند پائول»، سناتور آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان،‌ سخنان افرادی که مدعی شده‌اند آمریکا به قاچاق سلاح برای تروریست‌های سوری اقدام نکرده است، رد کرد و گفت: اطلاعات موثقی درباره ارسال سلاح از لیبی به سوریه آنهم تحت نظارت و کنترل آمریکا وجود دارد.

 

وی در گفت‌وگو با این شبکه تلویزیونی گفت: از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا درباره ارسال محموله سلاح آمریکا از لیبی به مقصد سوریه از طریق مرز ترکیه سئوال کردم که وی پاسخ داد، یک هفته قبل از کشته شدن سفیر آمریکا در بنغازی لیبی، محموله‌ای مملو از سلاح از لیبی ارسال شد که این کار با آگاهی آمریکا انجام گرفت.

 

سناتور پائول ادامه داد: کریستفر استیونز، سفیر وقت آمریکا در لیبی، نه تنها بر ارسال این تسلیحات به شورشیان سوری نظارت داشت بلکه استخدام نیرو برای گروه‌های مخالف سوری را نیز بر عهده داشت.

 

وی تاکید کرد:‌ بخش اعظم شورشیان سوری متشکل از اعضاء جبهه النصره هستند و با القاعده ارتباط دارند. آنها دارای افکار افراطی هستند و این درست نیست که آمریکا آنها را مسلح کند. به علاوه، این اقدام تهدیدی برای مردم سوریه خواهد بود./982/د101/ک

 

ارسال نظرات